Minden egyes online is jelen lévő vállalkozás számára maga a mennyei manna, ha a Google kereső találati oldalán jó helyezést ér el a rangsorban. Semmi sem előnyösebb a jó helyezésnél, és semmi sem rosszabb annak elvesztésénél.
Elég sok vállalkozás szenvedett el járulékos (néha végzetes) veszteségeket egy Google algoritmus frissítése után, és még ezer és ezer fog hasonló sorsra jutni egészen biztosan a jövőben.
A valóságban a legtöbb kisebb cég sohasem lesz képes jó helyezést elérni a Google rangsorában és csak vesztegetik az idejüket azzal, hogy kizárólag a találatukkal foglalkoznak. Annak a jelenségnek a napjai meg vannak számlálva, hogy Dávid legyőzi Góliátot az organikus keresésben.
Amennyiben nem tud a költségvetésében nagyobb összeget elkülöníteni új tartalmak írására és visszamutató linkek építésére, mindezt persze magasabb minőségben, mint a versenytársai, akkor nem fog eléjük kerülni a rangsorban. Ha most lépett be éppen egy telített piacra, akkor nagyon hosszú időbe fog telni, amennyiben egyáltalán elérhető ez a cél a vállalkozása számára, amíg sikerül egy említésre méltó helyezést elérnie.
Ahelyett, hogy amiatt aggódna folyton, hogy elveszíti vagy soha nem is éri el a kívánt helyezést a Google organikus keresési eredményeiben, inkább készítsen egy tervet a rosszabb eshetőségre is. Nem engedheti meg magának, hogy kizárólag egyetlen forgalmi forrásra támaszkodjon, hiszen többféle forgalmi forrásra is szüksége van biztosítékként a keresési algoritmusokban bekövetkező elkerülhetetlen változások miatt.
Íme, a 10 legeredményesebb módszer a forgalma növelésére a Google nélkül.
1. Blog-kommentálás
Az Ön szakterületén is több olyan blog található, amelynek több száz, több ezer látogatója van naponta. A blog-kommentálás legeredményesebb módja, ha alaposan átolvassa a posztokat és, ha ezzel kapcsolatban eszébe jut valamilyen hasznos vagy fontos gondolat, amit hozzátehet a beszélgetéshez, akkor írjon egy hozzászólást.
A hozzászólás célja nem egy link otthagyása, hanem, hogy emelje a beszélgetés vagy a vita színvonalát, és így növelje hálózatát. A hozzászólásnál használja az igazi nevét és az olvasók bizonyos százaléka meg fogja keresni az Ön honlapját, hogy többet tudjon meg az adott témáról.
Profi tipp: Amennyiben a saját oldalán található a hozzászóláshoz kapcsolódó tartalom, inkább azt az URL-t (webcím) használja linkként, mint a honlapét. Így azoknak, akik rákattintanak a linkre, sokkal jobb felhasználói élményben lehet majd részük.
2. Tartalomgyűjtő oldalak
Azt gondolja, hogy remek tartalmat rak ki az oldalára, és a Google meg fogja jutalmazni nagy forgalmat generálva Önnek? Talán így lesz, ha egy régóta meglévő honlappal rendelkezik, ami így megbízhatónak és nagy tekintélyűnek minősül. Nem fog azonban ez megtörténni, ha egy új blogról vagy honlapról van szó. Megoldás lehet ilyen probléma esetén, hogy a honlapján lévő tartalmat megjelenítteti népszerű tartalomgyűjtő oldalakon, ahol nagyon sok ember fogja látni.
Néhány népszerű külföldi tartalomgyűjtő oldal:
- Az Alltop magát a weben található „online újságtartóként” definiálja.
- A BizSugar.com egy olyan közösség, ami kisebb cégtulajdonosokból és vállalkozókból tevődik össze.
- A Growth Hackers oldalon a közösség tagjai online marketing módszereket osztanak meg egymással.
- A Hacker News egy közösségi hírportál, ami a programozóknak és vállalkozóknak szól.
- Az Inbound.org egy olyan közösség, akik megosztják és megvitatják a tartalmakat és az online marketing ötleteket.
Profi tipp: Nagyon figyelmesen olvassa el a szabályokat és ne írjon hozzászólást a saját területével nem összefüggő tartalomgyűjtő oldalakra. Győződjön meg arról, hogy az Ön által írt tartalom hasznos, nem másolt, magas minőségű és nem az önreklámozás a célja.
3. Fórumon való hozzászólás
Amíg ezt a cikket olvassa, valószínűleg tucatnyi új hozzászólás születik csak az Ön területével kapcsolatosan az interneten. Egy ilyen beszélgetés elkezdése vagy az ahhoz való hozzászólás egy fórumon azonnali forgalomnövekedést eredményezhet az oldalán.
Ugyanúgy, mint a bloghoz való hozzászólás esetén, itt se a link kihelyezése a lényeg, inkább a vitában való részvétel és a beszélgetéshez való releváns megjegyzés hozzáadása. Ha találunk egy olyan fórumot, ahol az ügyfél „együtt kattint” a közösség többi tagjával, akkor ez rengeteg látogatót vonzhat be idővel.
Profi tipp: Próbáljon olyan fórumokat találni, ami a „Keyword inurl:forum” Google keresési operátort használja. Csatlakozzon a fórumhoz, figyeljen oda a szabályokra, vegyen részt a vitákban és váljon annak a közösségnek a teljes értékű tagjává. Kerülje el az otromba önreklámozást, ugyanis az teljesen szükségtelen és visszafelé fog elsülni. Ha hasznos információt oszt meg a fórumon, akkor a felhasználók meg fogják keresni.
4. Google+
Felejtse el az olyan feltevéseket, amik azt mondják, hogy a Google+ eltűnik hamarosan – nem fog. Amennyiben segítségre van szüksége a Google+-on való elindulással kapcsolatban, az interneten nagyon sok ezzel kapcsolatos anyagot és útmutatót talál. A Google+ nagyon nagy forgalmat irányít, és Önnek még követőkre sincs szüksége ehhez.
A Google+ sikere a közösségektől függ. Akárcsak a fórumoknál, itt is a résztvevők általában az adott tevékenység eltántoríthatatlan rajongói. Nagyon szeretünk az ilyen emberekre megcélzott leendő ügyfelekként tekinteni. A Google nagyban megkönnyíti az ilyen, célzott közösségek megtalálását és megszólítását.
Profi tipp: A saját szakterületén csatlakozzon a vezető közösségekhez. Lépjen kapcsolatba a többi taggal azáltal, hogy hasznos információt oszt meg velük és adjon +1-et a többiek posztjaira. Ha egy ilyen közösség megbízható és elismert tagjává válik, azután kitehet egyszer egy linket egy használható és a témával szorosan összefüggő poszthoz vagy cikkhez.
5. Vendégblogolás
Matt Cutts „The Decay and Fall of Guest Blogging for SEO”(A SEO céljából végzett vendégblogolás hanyatlása és bukása) című videóját messzemenően félreértették, úgy értelmezve, hogy a vendégblogolás halott ügy. Erről szó sincs. Amit Matt Cutts mondott, az eképpen hangzott: „Ha a vendégblogolást linkszerzésre használja 2014-ben, akkor hagyja abba ezt a tevékenységet.”
A vendégblogolásnak általánosságban semmi köze sincs a linkekhez, a célja inkább csak a forgalom ösztönzése. Ha az Ön tartalma megjelenik egy népszerű blogon, akkor az az alábbi két dolgot jelenti:
- Szaktekintélynek számít a saját területén.
- A blog olvasóinak bizonyos százaléka meg fogja tekinteti a termékeit vagy az Ön által nyújtott szolgáltatásokat, és az Ön ügyfeleivé válhatnak.
Profi tipp: Olvassa el Eric Enge „Power Guest Posting for SEO” (Kapcsoljon rá a SEO céljából végzett vendég-posztolásra) és kövesse tanácsait az elmondottaknak megfelelően annak érdekében, hogy a vendég hozzászólásokból előnyt tudjon kovácsolni magának.
6. Q&A
A Q&A oldalak például a Quora-t és a Yahoo! Answers-t jelentik, amelyek segítségével megint nagyszerűen lehet a honlapunk kimondottan célzott forgalmát növelni. Amennyiben egy valódi problémára javasolni tud egy eredeti megoldást, akkor hosszútávú kapcsolatot építhet ki az ügyfeleivel. Legvégső esetben is jó érzés lesz segíteni másokon.
Profi tipp: Semmiképpen se tegye meg azt, hogy feltesz egy kérdést, és utána meg is válaszolja azt magának. Még egyszer, ennek a munkának a célja hasznos információ nyújtása, és így nagyobb forgalom generálása magunknak.
7. Reddit
Ha a Reddit nevű, magyarul is elérhető, hírek, képek és cikkek megosztására szolgáló közösségi weboldalon talál olyan releváns témát vagy alredditet, amelyen nagyszámú regisztrált felhasználó és aktív forgalom van, akkor érdemes azt áttanulmányoznia. A lényeg itt is az, hogy hasznos, az alreddit témájával szorosan összefüggő tartalmat alkosson. A Redditet használók bizonyos százaléka el fogja olvasni az Ön által írt tartalmat, és így megveszik a kínált szolgáltatást vagy terméket.
Minden egyes alredditnek saját szabályai vannak, amikkel Önnek tisztában kell lennie és be kell tartania. Általánosságban a saját honlapjára mutató linkek kihelyezése megengedett, viszont kizárólag a honlapjára mutató linkek kihelyezése már nem.
A közösség életében való aktív részvétel nagyon fontos, ezért ne felejtsen el másoknak megjegyzéseket írni. A Redditnek van egy szavazási rendszere, így minél többet posztol, annál nagyobb az esélye a pontszámának növelésére. Megfordítva ugyanígy, ha a tartalma nem megfelelő minőségű és leszavazzák a felhasználók, akkor a pontszáma is csökkeni fog. Idővel felépíthet magának egy jó hírnévnek örvendő nevet.
Profi tipp: Keressen rá az alredditben arra, hogy milyen típusú posztokat szavaztak jó minőségűnek korábban. Amennyiben rátalál egy sémára, alkossa meg a saját változatát a korábbi sikerek mintáját alapul véve. Az első oldalon történő megjelenés sosem garantált, de néhány próbálkozás és tévedés után a sikeres megjegyzések száma biztosan növekedni fog.
8. Közösségi média
Fogadjunk, hogy kitalálta, hogy most ez következik. A legtöbbek számára a Facebook jelenti a legjobb lehetőséget a forgalmuk növelésére. A biztos siker receptje eléggé egyszerű: optimalizálja a Facebook profilját és helyezzen ki a honlapjára mutató linket. Rendszeresen biztosítania kell a profilján a hasznos és szórakoztató tartalmat, valamint érdemes könnyen elérhetővé tenni azt a lehetőséget, hogy bárki megoszthassa a honlapján található tartalmat a Facebook-on egy ’Megosztás’ gomb segítségével.
Profi tipp: A szolgáltatás vagy termék mibenlététől függően a Twitter, a Vine és az Instagram is nagyon eredményesnek bizonyulhat a forgalom növelésében. Amennyiben rendelkezésére állnak a megfelelő források, mindenképpen próbálja ki ezeket a lehetőségeket is.
9. YouTube
A YouTube a második legnagyobb kereső az interneten, egy hónapban több mint 3 milliárd keresést dolgoz fel. Csakhogy ez az adat a kellő megvilágításba kerüljön, a YouTube nagyobb a Yahoo, a Bing, az Ask és az AOL forgalmánál együttvéve, így nem lehet figyelmen kívül hagyni ezt a platformot.
Tapasztalatok alapján a legjobban teljesítő videók az e-kereskedelemmel foglalkozó honlapok számára a ’hogyan…’ és az oktatói videók, amelyek segítségével rengeteg forgalmat generálhatunk honlapunk számára.
Fogadok, hogy még sosem hallott a Honda Ruckus-ról – ez egy kis robogó. Amennyiben például van egy Honda járművekkel foglalkozó szerelőműhelye, akkor érdemes elgondolkodnia azon, hogy készít egy videót arról, hogy mondjuk hogyan kell olajat cserélni. Ez az egy videó 25 000 új látogatót jelenthet a honlapja számára.
Profi tipp: Alaposan olvassa végig Brian Dean posztját „5 Advanced YouTube SEO Tactics to Drive More Traffic to Your Videos & Website” (5 speciális keresőoptimalizálási módszer a YouTube-hoz, hogy nagyobb forgalmat generáljon a videóinak és honlapjának”) címmel.
10. Email
A legmenőbb hirdetési programokkal foglalkozó marketing-szakemberek tanácsa szerint a „a nagy pénz az ügyfél-listában van”. A valóságban minden vállalkozás ki tudja használni a levelezési listájuk nyújtotta előnyöket. A felhasználóbarát email szolgáltatásokat nyújtó mailchimp például kezeli a levelezési listát és kampányokat, így már nincs mentség ezen lehetőség elszalasztására.
Az email-kampány eredményessége a másik ok, amiért érdemes kihasználni ezt az opciót is, hiszen a konverziós ráta itt 3,34 százalék összehasonlítva a keresés 1,94 százalékos és a közösségi média 0,79 százalékos konverziós rátájával. Így könnyen látható, hogy a marketing ezen formája milyen eredményes is lehet.
Profi tipp: Kétféle (A/B) emailt küldjön szét, ezzel tesztelve egyik vagy másik hatékonyságát. Egy egyszerű változtatás a tárgy mezőben nagymértékben befolyásolhatja a kiküldött hírlevél megnyitási arányát.
Egy kis figyelmeztetés
Ezen lehetőségek legtöbbje – hacsak nem mindegyike – bizonyos mértékig már „beszennyeződött” a levélszemetet küldözgetők miatt az évek alatt. Egyáltalán nem azt szerettem volna mondani, hogy kéretlen leveleket küldözgessen ki, hanem ennek a cikknek a lényege az, hogy lehet találni szabályos módszereket ezen csatornák használatára úgy, hogy értékes információt kézbesítünk a leendő ügyfeleinknek és így a megcélzott forgalmat generáljuk a honlapunk számára.