A keresőoptimalizálás alapjait könnyű elsajátítani, de annál nehezebb mesterfokon űzni. Mindenki, aki csak néhány órát tölt el a SEO alapvető pilléreinek megtanulásával, könnyen meg fog birkózni az alapokkal – beleértve az oldala naprakészen tartását, a kiváló tartalom által nyújtott lehetőségek kiaknázását, külső linképítést és a bekapcsolódást a közösségi médiába. Ezen stratégiák mindegyike alapvető fontosságú egy SEO kampány szempontjából, és hónapokat, vagy akár éveket is eltölthet mindegyik stratégia tökéletesítésével.

A tapasztalt tartalommarketingeseknek adott alapvető tanács azzal kapcsolatban, hogy hogyan kezeljék a legeredményesebben azokat a taktikákat, elég terjengős. A keresőoptimalizálásról szóló régebbi cikkeken végigfutva megláthatja, hogy azok az alapstratégiák milyen részletesek lehetnek, viszont semmilyen olyan új információt vagy profi módszert nem fog találni, amelyet hasznosítani tudna a saját SEO kampányában.

Szerencsére rengeteg ennék sokkal profibb tipp és trükk van, amit tud használni annak érdekében, hogy új erőre kapjon a SEO stratégiája.

1. Honlap sebesség optimalizálás

Valószínűleg azzal már tisztában van, hogy a honlapjának sebessége fontos tényező a rangsorolás szempontjából. Egészen pontosan, minél gyorsabban tölt be a honlapja és minél gyorsabban tudnak a látogatói kapcsolatba kerülni az anyagaival, annál nagyobb sikereket érhet el a keresési láthatóság terén. De valószínűleg nincs tisztában az összes kis taktikával, amelyek alkalmazásával hatékonyan tudja maximalizálni honlapja sebességét.

Először is, javítson a böngészője tárgyorsításán – bizonyosodjon meg afelől, hogy a gyorsítótár beépülő modul (vagy funkció) engedélyezve van, de ne legyenek benne bonyolult beállítások. Sűrítsen össze minél több információt a honlapján, töröljön le minden, a háttérben tárolt régi oldalt vagy vázlatot és csökkentse az összes kép méretét azáltal, hogy kisebb méretűeket tölt fel és „csíkozza” (stripping) a kép metaadatait feltöltés előtt. Ezen kívül érdemes keresnie egy megbízható tárhelyszolgáltatót, minimalizálni az átirányításait és a lehető leginkább leegyszerűsíteni a kódját, ezzel a lehető legtöbb funkcionalitást biztosítva a látogatóinak anélkül, hogy az ehhez nélkülözhetetlen folyamatok megfeneklenének. Ugyanúgy, ahogy a keresőoptimalizálással kapcsolatban minden más esetben is, valószínűleg időről időre finomra kell ezt is hangolni.

2. Profi linképítési technikák

Az egyszerű linképítési taktikák közé tartozik a szakmai fórumokon való posztolás vagy a hasonló oldalakon történő vendégposztok írása. Időbe telik az ilyen stratégiák magasabb szintre emelése. Először is, kezdjen el udvarolni a szakmájához kapcsolódó kormányzati és oktatással foglalkozó oldalaknak – a .gov és .edu linkeket nagyon nehéz megszerezni, de ezek a legerősebbek, amiket csak a magáénak tudhat. Támogasson egy állami főiskolát vagy szolgáltasson információt egy helyi kormányzati hivatalnak – építsen ki igazi kapcsolatot a helyi .gov és .edu oldalak tulajdonosaival, és szerezzen onnan linkeket.

Ezután fogjon hozzá kiváló minőségű képek készítéséhez. Természetesen az infografikák nagyon hatékonyak erre a célra, de bármilyen kiváló minőségű fénykép is megteszi. Tegye elérhetővé ezeket a nagyközönség számára, és mindaddig, amíg az emberek kihelyezik az Ön linkjeit és a többi blogíró vagy szerző használja ezeket, a honlapja linkjeit is ki fogják tenni, ezzel felértékelve a képeit a keresők szemében. Nagyobb erőfeszítést is tehet a kiváló tartalma terjesztése érdekében azáltal, hogy a közösségi könyvjelző oldalakon posztolja ezeket és részt vesz még több közösségi csatorna életében.

3. Különféle platformokon lévő jelenlét

Mostanra már minden bizonnyal jelen van a Facebook-on, a Twitter-en és a LinkedIn-en, de a közösségi élet manapság már ennél sokkal többet jelent, mint akár két évvel ezelőtt. Vegyen részt a lehető legtöbb ilyen platform életében. Kezdjen azzal, hogy elkészít egy mobil app-et – a Google ma már indexeli az app-eket is, és minden valószínűség szerint a jövőben egyre fontosabb szerepet fognak ezek játszani a rangsorolásban. Majd tegye ki a cége profilját bármilyen olyan közösségi platformra, ahova eddig nem sikerült, például a Snapchat-re, a Yik Yak-ra vagy a Meerkat-re. A szélesebb körű láthatóság mindig előnyösebb.

Végül tegyen róla, hogy felfigyeljen Önre minél több egyéb app is. Kerüljön be a helyi véleményoldalak listáiba, mint például a Yelp-ébe, de menjen egy lépéssel tovább és tegyen arról, hogy más applikációkban is megemlítsék a nevét. Üssön nyélbe egy üzletet az Uber-rel vagy a Lyft-el. A leginkább a szakmájához közel álló app-eket keresse meg és ajánljon fel valamit nekik az Ön nevének megemlítéséért cserébe.

4. A honlapja hozzáférhetőségének biztosítása

Szánjon időt arra, hogy időnként felméri a honlapja hozzáférhetőségét a Google Webmestereszközök segítségével. Először is, ellenőrizze le, hogy a honlapja fent van-e és megfelelően működik-e, azután menjen a „Feltérképezési Hibák” („Crawl Errors”) részbe és derítsen fel minden, az oldalakon előforduló diszkrepanciát, amely szárba szökkenhetett a legutolsó ellenőrzés óta. Amennyiben bármilyen 404 hiba listázásra kerül itt, állítson be egy új, megfelelő oldalra mutató 301-es átirányítást annak érdekében, hogy azonnal megoldja a problémát.

Ezen kívül még érdemes egy kézzel frissített oldaltérképet létrehozni az oldalához és összehasonlítani a Google által jelenleg indexelt és listázott összes oldallal. Amennyiben előfordul bármilyen diszkrepancia itt, akkor annak valószínűleg egy nagyobb indexelési probléma lehet az oka.

5. A Knowledge Graph („Tudás Ábra”) megdöntése

A Knowledge Graph az egyik legnagyobb gát, amellyel a keresőmotorokra szakosodott marketingszakemberek szembe fogják találni magukat az elkövetkezendő években. Ugyanis ez az ábra azonnali információt szolgáltat a keresőt használó felhasználóknak, ezzel eltérítve legalább egy bizonyos százalékú potenciális látogatót a honapja felkeresésétől. Jelenleg a Knowledge Graph domain-je viszonylag korlátozott, de ez drámaian ki lesz bővítve a következő néhány év során.

Azért, hogy erre előre felkészüljön, változtasson a tartalom-stratégiáján. Kerülje el az egy általánosságokat tárgyaló, azonnali, közvetlen információt nyújtó témákat, és ehelyett koncentráljon a nagy alapossággal megírt, „hogyan…” cikkekre vagy a nagyon speciális szakmai kérdést boncolgató írásokra, amelyeket a Google nem lenne képes könnyen eltárolni az adatbázisban. A témaválasztása minél specifikusabb legyen, és fogjon hozzá az eddigieknél bonyolultabb kérdések megválaszolásához.

Ez csak néhány profi praktika, amiket a tartalommarketinges szakértők használnak a keresőoptimalizálási módszereik hatékonyabbá tétele érdekében. A Webmestereszközök funkcióinak alapos ismeretével és a weblapkód mélyreható megértésével még a legapróbb kérdésekben is mélyre tud majd hatolni, hogy sikeresen kiharcoljon a honlapjának egy magasabb helyezést.

Még egy apró tanácsot adnék a befejezés előtt, amely hasznos az új keresőoptimalizálási stratégiákhoz, de nélkülözhetetlen a tapasztaltabb szakértők számára: mindig tájékozódjon és olvassa el a híreket. Biztosan hallotta már korábban is ezt a tanácsot, de borzasztóan könnyű szépen lassan elhagyni ezt a szokást. Még olyan rövid idő alatt is, mint néhány nap leforgása, lemaradhat a többiektől és a stratégiája elmaradozhat a versenytársaiétól. Maradjon mindig tájékozott a legújabb technológiákról, a legújabb Google frissítésekről, és az ezekkel kapcsolatos spekulációk versenyelőnyt biztosíthatnak az Ön számára, amelynek köszönhetően továbbra is a versenytársai előtt tud maradni.