7 tipp, hogy a Google Search Essentials-t stratégiává alakítsa át

Ha a Search Essentials dokumentáció köré építesz egy SEO-stratégiát, akkor a legjobb esélyed van arra, hogy növeld ügyfeleid Google-teljesítményét.

A Google Webmester Irányelvek új nevet kaptak – Google Search Essentials.

Az új irányelvekből megtudhatjuk, hogy mire érdemes összpontosítani, ha a Google keresőben való jó teljesítményről van szó.

Sok minden, ami évekkel ezelőtt megmozgatta a tűt a SEO szempontjából, ma már nem hatékony.

A SEO-ban ma olyan dolgok számítanak, mint az E-A-T, az alapvető frissítések minőségével kapcsolatos kérdések, a termékértékeléssel kapcsolatos kérdések, és az, hogy a tartalom hasznos-e.

Mi adja tehát a legjobb esélyt a jó teljesítményre, miközben a Google tovább finomítja és javítja rangsorolási algoritmusait?

A következőkben az én gondolataim következnek arról, hogyan építhetsz SEO-stratégiát a Google Search Essentials dokumentáció köré.

1. Ne hagyja figyelmen kívül a technikai SEO-t

A technikai SEO-val sok jó dolgot tehetsz. Ez a cikk a következők fontosságát tárgyalja:

  • A webhely felépítésének optimalizálása.
  • Az oldalak feltérképezhetőségének biztosítása.
  • Az oldalak indexelhetőségének biztosítása.
  • Az oldalélmény javítása.

Sok webhelyet láttam már javulni a keresési jelenlétében, mert olyan fejlesztéseket hajtottak végre, amelyek segítségével a Google jobban feltérképezhette és megérthette a webhely tartalmát.

SEO-ként azonban nem lehet ez az egyetlen stratégiánk.

A Google dokumentációja szerint valójában csak három dologra van szükség ahhoz, hogy a Google keresőben rangsoroljunk:

A Googlebot nincs blokkolva.
Az oldal működik, vagyis a Google egy HTTP 200-as sikerkódot kap.
Az oldalnak indexelhető tartalma van.

Minden általam vizsgált webhelyet feltérképez a Screaming Frog vagy a Sitebulb (és néha az Ahrefs vagy a Semrush webhely feltérképezése). Ezen eszközök bármelyike betekintést nyújt egy webhely technikai állapotába és abba, hogy vannak-e olyan jelentős problémák, amelyek hatással lehetnek a minőségre.

Számomra már régóta nem a webhely technikai egészségének javítása volt az ajánlott SEO-stratégiám fő fókusza.

A web legtöbb sarkában ma a legtöbb webhely viszonylag egészséges, ami a technikai SEO-t illeti.

Ha vannak olyan nyilvánvaló problémák, amelyek jó eséllyel javíthatók, és a befektetés pozitív megtérülésére van esély, javítsa ki ezeket a dolgokat. De a legtöbb oldal esetében, amelyeken dolgozom, az ajánlásaim nagy része nem technikai javításokból áll.

Legyen naprakész a Google spam-irányelveivel kapcsolatban

2012-ben a fő feladatom az volt, hogy segítsek a webhelytulajdonosoknak a Google büntetéseinek eltávolításában. Hihetetlenül gyakori volt, hogy törvényes vállalkozások olcsó SEO szakembereket béreltek fel, akik könnyen elérhető linkeket építettek könyvtárakban és cikkekben, csak hogy a Google Pingvin algoritmusa lerombolja őket.

Ma már a legtöbb oldalnak, amellyel foglalkozom, nem okoz gondot a Google spam-irányelveinek megsértése.

Fontos, hogy a SEOsok tisztában legyenek ezekkel az irányelvekkel. Ha azt gyanítja, hogy az ügyfele olyan technikákat alkalmaz, a kulcsszavak kitöltése vagy a nagy mennyiségű átkapott tartalom újraközlése, akkor tudnia kell, hogy tájékoztassa ügyfelét a kockázatokról.

Ezek néha nehéz beszélgetések, különösen, ha linképítésről van szó.

Ha egy ügyfél a múltban jól teljesített a fizetett vagy más módon természetellenes linkek erejével, gyakran nehéz meggyőzni arról, hogy ez a fajta gyakorlat ellentétes a Google irányelveivel, és manuális vagy algoritmikus intézkedést eredményezhet, ami pusztító következményekkel járhat.

A Google közli velünk:

„Minden olyan link, amelynek célja a Google keresési eredményekben való helyezés manipulálása, link spamnek minősülhet”.

Ugyanez az oldal jó tanácsokat tartalmaz a partneroldalak tulajdonosai számára is:

„Nem minden partnerprogramban részt vevő webhely igazán partner. A jó partneroldalak értéket adnak hozzá azáltal, hogy értelmes tartalmat vagy funkciókat kínálnak. A jó partneroldalak közé tartozik például az árra vonatkozó kiegészítő információk nyújtása, az eredeti termékértékelések, a szigorú tesztelés és értékelés, a termékek vagy kategóriák közötti navigáció és a termékösszehasonlítások.”

Egy jó SEOsnak rajta kell lennie azon, hogy ügyfelei veszélyben vannak-e a spam-problémák miatt.

De nem valószínű, hogy egyszerűen a linkek letiltásával vagy a komment spamek eltakarításával javítani tudná ügyfele rangsorolását.

3. Használja a Google SEO Starter Guide-ot, amely tele van olyan dolgokkal, amelyeken a SEO-knak dolgozniuk kell.

A Google azt ajánlja, hogy olvassuk el a SEO-útmutatójukat. Ez tényleg nagyon-nagyon jó. Ez az útmutató elmondja nekünk, hogy mi az, amit a SEOoknak fontos figyelniük és megtenniük, valamint utasításokat ad arra vonatkozóan, hogy hogyan kell ezt megtenni. Tanácsokat tartalmaz a következőkre vonatkozóan:

Gyakori indexelési problémák:

  • Legjobb gyakorlatok a title tagekre és a meta description tagekre vonatkozóan.
  • Legjobb gyakorlatok a címsorok használatához.
  • A strukturált adatok használatának legjobb gyakorlatai.
  • A webhelyhierarchia megszervezésének megértése.
  • Hogyan hozzon létre jó tartalmat.
  • Hogyan „cselekedj úgy, hogy a felhasználók bizalmát ápold”.
  • Hogyan bizonyítsuk a szakértelmet.
  • Hogyan használjunk horgonyszöveget a linkekhez.
  • A nofollow legjobb felhasználási lehetőségei.
  • A képoptimalizálás legjobb gyakorlatai.
  • Tippek a mobilbarát megjelenítéshez.
  • Tippek a webhely népszerűsítéséhez.
  • Tippek a keresési teljesítmény és a felhasználói viselkedés elemzéséhez.

Egy jó SEO szakember felismeri, hogy a fenti problémák közül melyek jelentenek problémát az ügyfele számára, és tudja, hogyan kell prioritást adni a javításoknak.

Tipp: Ha nem tudja, hogyan kell rangsorolni, kérdezze meg a kollégáit!

A SEO közösség a Twitteren mindig szívesen elmondja a véleményét SEO kérdésekben. Ha túl tudsz lépni azon a félelmen, hogy valaki ostobának fogja tartani a kérdésedet, sokat tanulhatsz, ha a közösséget csevegésre készteted.

Ha már rangsoroltad, hogy mely javítások jelentenek előreláthatólag változást az ügyfeled számára, akkor havonta egy kicsit többet dolgozhatsz ezeken a feladatokon.

Ismétlem azonban, ezek mind olyan dolgok, amelyek segíthetnek abban, hogy webhelye egyenrangúvá váljon versenytársaival. A Google Alapvető irányelvek következő szakasza az, amely támpontokat ad arra vonatkozóan, hogy miként tekinthetjük magunkat a Google szemében jobbnak versenytársainknál.

4. Lásd a „Kulcsfontosságú legjobb gyakorlatok” című fejezetben, hogy milyen tartalmakat szeretne a Google rangsorolni

A Google kulcsfontosságú legjobb gyakorlatai közül néhány olyan dolog, amin a SEOsok már évek óta dolgoznak:

Használjunk kulcsszavakat a címekben és a címsorokban, valamint az alt szövegben.
Tegye a linkeket feltérképezhetővé.
Meséljen az embereknek az oldaláról.
Használja a legjobb gyakorlatokat a képek, videók, strukturált adatok és JavaScript esetében.

A kulcsszavak nyomon követése a Google Search Console-ban és annak meghatározása, hogy hol vannak olyan megjelenések, amelyeket jobban lehetne optimalizálni, nagyszerű havi tevékenység.

A „kulcsfontosságú legjobb gyakorlatok” között felsorolt első pont a „hasznos, megbízható, emberközeli tartalmak létrehozása”.

Ez egy olyan terület, ahol folyamatosan javíthatunk olyan módon, amely segíthet a rangsorolás javításában.

5. Figyeljen a Google tanácsaira, hogyan hozzon létre hasznos és megbízható tartalmat, amely elsősorban az embereket szolgálja.

A Google elmondja, hogy a rangsorolási rendszerük célja, hogy „hasznos, megbízható információkat mutasson be, amelyeket elsősorban az emberek javára, nem pedig a keresőmotorok rangsorolásának megszerzésére hoztak létre”.

A Google Search Essentials dokumentum nagyrészt azokat a tanácsokat foglalja össze, amelyek korábban a Google dokumentációjában szerepeltek arról, hogy mit kell tudniuk a webhelytulajdonosoknak az alapvető frissítésekről, a termékértékelések frissítéséről, a hasznos tartalmak frissítéséről és egyebekről.

Ha tudni szeretné, hogyan hozzon létre olyan típusú tartalmakat, amelyeket a Google rangsorolni próbál, feltétlenül figyelnie kell a dokumentumban szereplő információkra.

A Google már sok évvel ezelőtt, a Panda-frissítés kezdeti bejelentésekor – amely először vezette be az ehhez hasonló kérdéseket – elmondta, hogy az ilyen típusú kérdések betekintést nyújtanak abba, hogy [ők] hogyan próbálnak olyan algoritmusokat írni, amelyek megkülönböztetik a magasabb minőségű webhelyeket a gyengébb minőségűektől. Ezek a kérdések fontosak.

A hasznos tartalom létrehozására vonatkozó dokumentum azzal kezdődik, hogy elmagyarázza, hogyan működnek a rangsorolási rendszereik. Itt a Google elmondja, hogy a rangsorolásnak van néhány fontos lépése:

Először is a Google megérti a lekérdezés jelentését.
Ezután megkeresik a megfelelőnek tűnő tartalmakat.

Ez a harmadik lépés az, ami csendben belopta magát az algoritmusokba, és amit a Google szerintem minden egyes alapvető frissítéssel tovább javít:

Miután ezeket az egyezéseket megtalálták, a Google további munkát végez, hogy „rangsorolja azokat, amelyek a leghasznosabbnak tűnnek”. Elmondásuk szerint ezt úgy teszik, hogy azonosítják „azokat a jeleket, amelyek segíthetnek meghatározni, hogy melyik tartalom mutatja az E-A-T-t”.

A Google tanácsai a hasznos tartalmakkal kapcsolatban.

Ez számomra nagyon fontos lépésnek tűnik.

Ha a Google a leghasznosabbnak tűnő tartalmakat aszerint rangsorolja, hogy azok mutatják-e az E-A-T-t, akkor nekünk is nagyon oda kell figyelnünk a kérdésekre, amelyeket a Google ad nekünk az E-A-T önértékeléséhez.

A jó hír az, hogy ezek a kérdések számos ötletet adhatnak nekünk, amelyekkel segíthetünk ügyfeleinknek a tartalmaik javításában.

A rossz hír az, hogy sok esetben, ha egy webhely helyre akar állni egy alapvető frissítési találat után, akkor a webhely tartalmának masszív átdolgozására van szükség… darabonként.

6. A Google minőségi kérdéseire vonatkozó stratégia kidolgozása

A Google minőségi kérdéseivel az a probléma, hogy nagyon sok mindent lehet értelmezni.

Honnan tudjuk, hogy a tartalmunk „eredeti információnak, jelentéskutatásnak vagy elemzésnek” minősül-e?

Amikor a Google az „egyértelmű forrásmegjelölést” ajánlja, honnan tudjuk, hogy mely forrásokat kell idéznünk, és számít-e, hogy ezek soron belüli linkek vagy a tartalom végén található hivatkozások?

Honnan tudhatom, hogy ügyfelem tartalma a Google által szakértő által írtnak minősül-e?

A következőket teszem, amikor az oldalakat értékelem e kérdések szempontjából:
1. lépés: Keressük meg azokat a kulcsszavakat, amelyek a Google frissítését követően veszítettek a rangsorolásból.

Kattintson körbe a GSC-n, és keressen példákat olyan kulcsszavakra, amelyek átlagos pozíciója egy bejelentett Google-frissítéssel összefüggésben csökkent.
2. lépés: Határozza meg, hogy mely versenytársak kezdték el megelőzni a rangsorolást.

Jelenleg az Ahrefs pozíciótörténetét találom a legjobb eszköznek, amely ebben segít.
Versenyelemzés az Ahrefs pozíciótörténetének segítségével
3. lépés: Hasonlítsa össze ezeket az oldalakat a minőséggel kapcsolatos kérdések szempontjából az Önével.

Ha a rangsorolásod egy lekérdezésnél egy alapfrissítés miatt csökkent, akkor ez azt jelenti, hogy amikor a Google változtatásokat eszközölt az alaprangsorolási algoritmusán, az újonnan súlyozott algoritmus a versenytársad tartalmát részesítette előnyben a tiéddel szemben.

A Google szavaival élve:

„Fontolja meg az esetlegesen tapasztalt visszaesések ellenőrzését is. Mely oldalakat érintette leginkább és milyen típusú kereséseknél? Nézze meg ezeket alaposan, hogy megértse, hogyan értékelték őket az itt vázolt néhány kérdés alapján.”

Keressen nyomokat a kérdések között, amelyek elárulják, hogy mi az, amit a Google esetleg megváltoztatott. Az alábbiakban néhány kitalált példa segít elmagyarázni a gondolatmenetemet.

Példa 1: Affiliate webhely

Tegyük fel, hogy tanácsot ad egy affiliate webhely tulajdonosának, aki babakellékeket értékel. Az oldal korábban jól rangsorolt a „hogyan kell használni a babalázmérőt” keresőszóra.

De két webhely kezdte megelőzni őket egy központi frissítést követően. Mindkettőnek olyan tartalma van, amelyet egy orvos írt, aki a rendelőjében csecsemőket kezel.

Ebben az esetben jó esély van arra, hogy a Google újonnan súlyozott algoritmusai úgy döntöttek, hogy amikor a keresők beírják ezt a keresést, az egyik tényező, amelyet nagyobb mértékben figyelembe kell venniük, az orvosi szakértelem.

Fontos megjegyezni, hogy az ilyen típusú dolgokat meghatározó algoritmusok súlyozott algoritmusok. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy csak egy olyan oldal kerülhet erre a helyre, amelynek szerzője orvos.

De valószínűleg az, hogy van egy orvosi szerzője, az valami olyasmi, amit most erősen súlyoznak ezekben a SERP-kben.

A versenyzéshez a következőket beszélheti meg ügyfelével:

Van-e mód arra, hogy a cikküket olyan szakértői szintre emeljék, hogy a kereső ugyanolyan jól érezze magát? Esetleg szakértőktől származó idézetek hozzáadásával vagy egy orvos megkérésével, hogy írja át a cikket?
Van-e mód arra, hogy a cikküket úgy fejlesszék, hogy lényegesen hasznosabbak legyenek, mint az őket megelőzők? Ha még mindig jó helyeken szerepelnek, az azt jelenti, hogy a Google elégedett azzal, hogy elég E-A-T-vel rendelkeznek ahhoz, hogy megbízzanak az első oldalon szereplő tartalomban. Lehetséges, hogy jelentős tartalmi fejlesztések, amelyek a jelenleginél jobb opciót jelentenek a keresők számára, jobb helyezéseket eredményezhetnek.
A túl sok YMYL-téma megírásával határosak, miközben hiányzik az E-A-T? Ha igen, akkor szükség lehet egy tartalmi metszésre vagy átdolgozásra.

Példa 2: Több témát érintő statisztikai weboldal

Egy ügyfél november végén csökkenést szenved el. Van egy webhelyük, amely több százezer oldalnyi hasznos statisztikát tartalmaz számos témában, amelyek nagy része automatikusan generálódik egy adatbázisból.

Ha összehasonlítja azokat az oldalakat, amelyek javultak, amikor az ügyfél esett, láthatja, hogy ezek az oldalak hasonló tartalommal rendelkeznek, de az nem automatikusan generált, hanem ember által írt.

Tartalmuk és az oldal kialakítása megkönnyíti a keresők számára, hogy megtalálják a keresett választ.

Több dolgot is meg lehet beszélni ezzel az ügyféllel:

Az oldalra hatással lehetett a Google hasznos tartalomosztályozója, amely mostanában folyamatosan fut. A Google hasznos tartalmi kérdései közül néhányan ezzel foglalkoznak:
„Kiterjedt automatizálással állít elő tartalmat számos témában?”
„Ön főként mások mondanivalóját foglalja össze, anélkül, hogy sok hozzáadott értéket adna hozzá?”
„A tartalmaid után az olvasók úgy érzik, hogy újra keresniük kell, hogy más forrásokból jobb információkat szerezzenek?” (Személy szerint úgy gondolom, hogy ezt a kérdést – hogy a tartalom teljes mértékben megfelel-e a keresők igényeinek – a szeptemberi core frissítésben erőteljesebben értékelték.)
Az Ön feladata ebben az esetben az lenne, hogy ötleteljen olyan stratégiákat, amelyekkel tartalmaikat valóban hasznosabbá tehetik a keresők számára. Talán megtehetnék:
Jól moderált, felhasználók által generált tartalmakat adnának hozzá.
Dolgozzanak a legfontosabb ilyen oldalak kézi átírásán.
Felbérelni egy szakértőt, aki személyes szakértelmére alapozva tartalommal tölti meg ezeket az oldalakat.
Találjanak további módokat a keresők olyan kérdéseire adott válaszokra, amelyek fontosak, de a versenytársak nem foglalkoznak velük.
Fontolja meg, hogy vannak-e olyan UX-változtatások az oldalon, amelyek nagyban javíthatnák a keresők számára a használhatóságot.

A célod minden esetben az kell legyen, hogy meghatározd, hogy a Google minőségi kérdései közül melyek lennének fontosak a felhasználók számára. Majd segítsen ügyfelének tervet készíteni az ezen a területen történő javításra.

Jó rendszeres SEO-stratégia, ha továbbra is megkeresi azokat a kulcsszavakat, amelyek már nem szerepelnek olyan jól a rangsorolásban, mint ahogyan azt elvárták, és ötleteket fogalmaz meg arra vonatkozóan, hogyan lehetne ezeket az oldalakat a keresők számára hasznosabbá tenni, mint ami jelenleg a rangsorolásban szerepel.

7. Ne aludjon a minőségértékelési irányelvek felett

A Google utolsó tanácsa ebben a dokumentumban az, hogy „ismerje meg az E-A-T-t és a minőségértékelési irányelveket” (QRG).
Ismerje meg az E-A-T-t és a minőségértékelési iránymutatásokat

Korábban már sokat írtam erről a témáról, és egy könyvet is írtam a tanácsaimmal arra vonatkozóan, hogyan értékelhetjük oldalainkat minőségértékelőként.

Bár a QRG nem egy pontos tervrajz a Google algoritmusairól, sok támpontot ad, amelyek segíthetnek megérteni, hogy a Google milyen tartalmakat szeretne jól rangsorolni, amikor az algoritmusait írja.

A Google azzal fejezi be a hasznos tartalom létrehozására vonatkozó dokumentációját, hogy elmondja nekünk, hogy ha így teszünk, az segíthet a jobb rangsorolásban:

„Az irányelvek elolvasása segíthet önmaga számára annak önértékelésében, hogy tartalma hogyan teljesít E-A-T szempontból, a javítások megfontolásában, és segíthet fogalmilag összehangolni azt a különböző jelekkel, amelyeket automatizált rendszereink a tartalom rangsorolásához használnak.”.

A SEO-siker kulcsa

Nincs hiány olyan dolgokból, amelyeken egy SEO dolgozhat, hogy javítsa egy webhely jelenlétét a Google-ban.

Néhány feladat, például a technikai fejlesztések, segítenek abban, hogy webhelyeink jól működjenek, és javítsák a Google azon képességét, hogy megtalálja és feltérképezze tartalmainkat. Oldalaink műszaki szempontból megfelelő állapotban tartása mindig jó ötlet.

A Google Search Essentials irányelvei nagyon sok mindent megadnak nekünk, amin dolgozhatunk, hogy jó, egészséges és a versenyre felkészült webhelyeink legyenek.

Fogadok azonban, hogy az ügyfelei nem csak azért vették fel, hogy technikailag rendben tartsák a webhelyüket.

Valószínűleg azért fizetnek neked pénzt, hogy segíts nekik javítani a Google-jelenlétüket, és ennek eredményeként több pénzt keressenek.

Vannak olyan technikai fejlesztések, amelyek segíthetnek a webhelyeknek. De ha az ügyfele versenytársai előtt akarsz járni, akkor a válasz annak meghatározása lesz, hogy hol és hogyan lehet hasznosabbá tenni a tartalmat.

Ez jelentheti az E-A-T-vel kapcsolatos fejlesztéseket, de jelentheti a tartalom megírásának és a keresők számára történő megjelenítésének lényeges módosítását is.

Ha eddig nehezen tudta elmozdítani a tűt ügyfelei számára, akkor arra biztatom, hogy szenteljen egy kis időt webhelyeik felülvizsgálatára a Google Search Essentials dokumentációjának szemszögéből.

Különösen arra bátorítom, hogy megszállottan foglalkozzon azokkal a minőségi kérdésekkel, amelyeket a Google szerint fel kell tennünk magunknak.

Ha meg tudja törni a diót, és segíteni tudja ügyfelét olyan tartalom létrehozásában, amelyet a keresők valóban olyan tartalomnak tekintenek, amelyre a keresési igényeik kielégítése érdekében akartak landolni, akkor ez a siker kulcsa.

searchengineland.com/google-search-essentials-strategy-tips-388744