A Google Webmestereszközök által felkínált különféle funkciók kihasználásával holtbiztosnak vehetjük a honlapunk olajozott működését. Két eszköz azonban így is kiemelkedik a többi közül rendkívüli előnye miatt, mégpedig a Crawl Errors report (feltérképezési hibák jelentés) és a Sitemap submission tool (oldaltérkép beküldése eszköz).
Az eszközkészletben található meg a címben említett Fetch as Google lehetőség is, amelynek segítségével a felhasználók beküldhetik az URL-jeiket az indexelés miatt. Meglepő módon ez a jó kis eszköz mind a bloggerek, mind a webmesterek és SEO szakemberek által méltatlanul alá van becsülve, hiszen ez egy igen kényelmes megoldás a nehézkes folyamatok jelentős felgyorsításának, ha olyan új tartalmunk van, amit szeretnénk a kereső találati listájában megjeleníteni.
A honlap tulajdonosak és a marketing szakemberek gyakran tesznek közzé új weblapokat vagy blogbejegyzéseket a honlapjukon, majd hátradőlnek és várják a Google találati oldalán való megjelenést. De mindez heteket vagy akár hónapokat is igénybe vehet! A hozzáértőbb marketingesek gondoskodni fognak arról, hogy az XML oldaltérképük tartalmazza az összes új tartalmat, és ezután küldik be újra az oldaltérképet a Google-nek és a Bing-nek.
A Fetch as Google eszköz segítségével a link beküldése indexelésre olyan egyszerű, mintha csak megnyomnánk egy varázsgombot. A Google állítása szerint ezzel a módszerrel már egy napon belül feltérképezik az URL-t, bár lehetett találni olyan weblapokat és blogbejegyzéseket is, amik ezen eszköz használatával már 5 percen belül megjelentek a találati listában.
Egyszer felhívott az egyik marketing tanácsadóként dolgozó ismerősöm és megkérdezte, hogy pontosan mennyi ideig is tart, amíg egy új oldal felbukkan a Google találati listájában. Említette, hogy ő és a webmestere készítettek egy weboldalt két hónappal ezelőtt, és még mindig nem jelent meg a keresési találatokban, akármit is írt be a keresőbe. A webmester türelemre intette, minthogy ez a folyamat hetekig is eltarthat.
Átvéve az irányítást a Fetch as Google eszközt használva elküldtem a weblapját a telefonbeszélgetésünk alatt, és még mielőtt letettük volna a telefont, már meg is jelent a találati listában. Teljesen ledöbbent és a történet végén már hősként tündököltem.
Ezt az eszközt ráadásul nagyon könnyű használni. Megéri kipróbálni. A lépéseket lent ismertetem.
1. lépés: Keresse fel a Google Webmestereszközök oldalát.
Megjegyzés: Ha még nem ellenőriztette le a honlapját a Google Webmestereszközök segítségével, akkor keressen fel egy olyan oldalt, ahol lépésről-lépésre bemutatják ezt a folyamatot is.
A Google Webmestereszközök főoldalán válassza ki a domain nevet, nyissa meg a Crawl (feltérképezés) menüt, és klikkeljen a Fetch as Google menüre.
2. lépés: Fetch as Google
Írja be a weblap vagy a blog URL-jét az üres mezőbe kihagyva a domain nevet, és klikkeljen a FETCH gombra.
3. lépés: Küldje be indexelésre.
Először erősítse meg, hogy a Fetch Status (Fetch állapota) sikeres volt. Ha a Googlebot (a Google internetet feltérképező robotja) sikeresen „hozza-viszi” az oldalát, akkor beküldheti az adott oldalt a Google-nak indexelni. Ehhez csak a Submit to index (beküldés indexelésre) gombra kell kattintani.
Beküldheti csak az URL-t is (Webmestereszközök fiókonként hetente maximum 500 URL) vagy az URL-t és az összes linkelt oldalát (Webmestereszközök fiókonként havonta maximum 10).
- URL: Ezt a lehetőséget válassza, ha az oldal aránylag új és csak nemrég frissítette. A Google nem tudja garantálni, hogy az összes beküldött URL-t indexelni fogja.
- URL és az összes linkelt oldal: Ezt válassza, ha az oldala jelentős változáson ment keresztül. A Google ezt az URL-t fogja használni kiindulási pontként az oldalak tartalmának indexelése során. A Google nem tudja garantálni, hogy az oldalán lévő összes oldalt indexelni tudja majd.
A Google-val meg kell értetni, hogy az Ön weblapján jelent meg először az adott tartalom
Tapasztalta már valaha, hogy egy másik oldal lemásolja az oldalán található tartalmat és emiatt az Ön oldala hátrébb kerül a rangsorban? Ez bizony megtörténhet, amikor egy weboldal magáévá teszi a tartalmát az RSS-csatornájáról (a “hírolvasó” programunkba beledobjuk az általunk követni kívánt oldalnak RSS címét, aztán minden alkalommal, amikor megnyitjuk a hírolvasót, megkapjuk az általunk követett weblapjaink friss bejegyzéseit) és hamarabb térképezteti fel a Googlebot-tal, mint az Ön oldalát. Ha egy másik weboldalnak nagyobb a feltérképezés gyakorisága és/vagy magasabb a domain autoritása, nagyobb valószínűséggel tekintik az ilyen oldalakon megjelenő tartalmat eredetinek.
Íme, a Google-nál dolgozó Matt Cutts idevágó kérdése:
„A Google az A oldalt óránként térképezi fel és a B oldalt naponta egyszer. A B oldal ír egy cikket, az A oldal lemásolja azt megváltoztatva az időbélyegzést. Az A oldalt térképezi fel először a Googlebot. Vajon melyik oldalon található tartalom lesz az eredeti a Google szemében és eszerint melyiket rangsorolja előbbre? Ha az A oldalt, akkor ez az eljárás igazságos a B oldallal szemben?”
A Fetch as Google eszköz használatával harcolhatsz a másolók ellen, akik miatt hátrébb szorulhatsz a rangsorban.
Összegzés
A Fetch as Google eszközt hozzáadva a marketing trükkjei készletéhez az új tartalmát a Google-ban keresők előtt sokkal gyorsabban jelenítheti meg. Adja hozzá ezt a lépést a feladatlistájához egy új tartalom készítésénél és vegye fel az állandó szokásai közé ennek az alkalmazását, hogy minél hamarabb Önre találhassanak.
Minden alkalommal, amikor egy weblapot vagy egy blogbejegyzést tesz közzé, ez azonnal letöltésre fog kerülni. Ezután nyugodtan hátradőlhet és figyelheti a vágyott keresési eredményekben való gyors megjelenést.