Hogyan hasznosíthatod újra a régi tartalmaidat – Whiteboard Friday
Lehelj új életet a meglévő tartalmaidba. Csatlakozzon Ross Simmondshoz ebben a Whiteboard Friday-ben, aki megosztja azokat a stratégiákat, amelyekkel régi tartalmait értékes eszközökké alakíthatja át, amelyek eredményeket hoznak és növelik a márka tekintélyét.
Arról fogunk beszélni, hogy hogyan lehet újra életre kelteni azokat a tartalmakat, amelyek csak pénzt égetnek, csak ülnek az oldaladon, nem termelnek bevételt, nem vezetnek eladáshoz, nem vezetnek linkekhez, nem vezetnek eredményekhez a vállalkozásod számára. Így van, a régi tartalmakkal fogunk foglalkozni, új életet adunk nekik, visszahozzuk őket, és végül lehetőséget adunk arra, hogy új növekedési szinteket nyissanak ki a halottnak hitt tartalmak számára.
Ugorjunk bele. Tehát mindannyian ott vagyunk. Mindannyiunknak volt már olyan tartalma, amibe befektettünk. Mindannyian hallottunk már egy gurut egy konferencián beszélni, aki azt mondta: „A tartalom a király. Írjatok több tartalmat. Hozz létre több tartalmat.” És mi hallgattunk rá. Üzlettulajdonosként, marketingesként, CMO-ként rengeteg tartalmat fejlesztettünk. Befektettünk ezekbe az eszközökbe, de némelyikük megtérülése kezdett elértéktelenedni. Elkezdett csökkenni.
Egyszer felfelé és jobbra volt, és minden gyönyörűen nézett ki, de most, eh, elkezdett leállni. Elkezdett leállni. Már nem vezet eredményre. A forgalom már nincs meg. Már nincs a SERP első oldalán. Kezdi látni, hogy az a tartalom, amely egy időben fejőstehén volt, már nem hozza azokat az eredményeket, amelyeket Ön és vállalkozása szeretne. Hogyan tudja ezeket a darabokat újra életre kelteni? Erről fogunk beszélni.
Ezen kívül lehet, hogy volt néhány olyan darabja, ami egysikerű csoda volt. Amikor felkerültek az internetre, amikor elindultak, az internet megvadult. Az érdeklődők csak úgy özönlöttek. A bevételek áramlottak. A linkek áramlottak. Minden a jó irányba áramlott. De az idő telt, és azok a cikkek, amelyek egykor sikeresek voltak, amelyek visszhangra találtak az embereknél, amelyeket az emberek befogadtak, amelyeket megosztottak, amelyekről beszéltek, azok a cikkek már nem generálnak semmilyen zajt az Ön számára. Már nem hoznak eredményt számodra. Arról fogunk beszélni, hogyan keltsd újra életre ezeket az egysikerű csodákat.
És végül, lehet, hogy van egy olyan anyag, amelyet Ön, a csapata, a szervezete már a kezdetek kezdetén létrehozott, és amely valóban közvetítette azokat a kulcsfontosságú üzeneteket, amelyeket hallani szeretne a közönség, néhány kulcsfontosságú történetet, néhány kulcsfontosságú ötletet, néhány kulcsfontosságú koncepciót, amelyek valóban megértik és kommunikálják azt az értéket, amelyet a piacra visz, és azokat a fájdalmas pontokat, amelyekkel az ügyfelei küzdenek. És ezeket a kulcsüzeneteket szeretné visszaadni. Ez egy olyan kulcsüzenet, amely egy bizonyos ponton olyan nagy visszhangot keltett a közönségedben, hogy úgy érzed, a csapatod talán eltévedt, és szem elől tévesztette a kulcsüzenetet, amelyet meg akartál fogalmazni.
Hogyan lehet ezeket a darabokat újra életre kelteni? Azokat a dolgokat, amelyek jelenleg csak zizzenek, az emberek elalszanak rajtuk, nem olvassák őket, nem foglalkoznak velük. Lényegében pénz ég el, mert időt vagy energiát fektettél beléjük. Hogyan lehet őket újra életre kelteni? Erről fogunk beszélni.
Beszélni fogunk arról, hogyan lehet ezt megtenni a szöveges, a videós és a hangos tartalmakkal. Ez tehát a három fő tartalomtípus, amelyet újrahasznosíthatsz, újracsomagolhatsz az interneten.
A szöveges tartalom az olyan dolgok kategóriájába tartozik, mint a blogbejegyzések, a fehér könyvek, az e-könyvek, az általad létrehozott források, amelyek – ismétlem – nagyon értékesek voltak akkor, amikor megjelentek, de talán tücsköt-bogarat ültettek, talán egysikerű csodák voltak, vagy talán az első helyen szerepeltek, és most kezdenek leépülni. Hogyan lehet ezeket a darabokat újra életre kelteni?
Van néhány dolog, amit a szöveges tartalmakkal megtehetsz, amivel nyerni fogsz. Hasonlóképpen a videós tartalmakkal is. Az egyik kedvenc formátumom a videós tartalom, mert annyira sokoldalú. Pontosan ez az, amit most nézel. Kicsit meta, de egy videós eszközt nézel. Ezek a videóeszközök még ma is felhasználhatók. Egy webinárium, amit esetleg készítettél, egy tulajdonképpen csak beszélőfejes videó, ahol felállítottál egy kamerát és a képernyőbe beszéltél. Az összes ilyen típusú eszköz újra felhasználható. Újrakeverhetők, és újra megoszthatók a különböző csatornáikon. Erről fogunk beszélni.
Az audió tartalom pontosan ugyanez a dolog. Az audiotartalmak kevésbé sokoldalúak, de az audiotartalmak nagy teljesítményűek. De gyakran félreértik, hogy ezek a podcastok, amelyeket két vagy három évvel ezelőtt készítettél, még ma is újracsomagolhatók.
Kezdjük tehát a szöveges tartalommal. A szöveges tartalom az internet egyik alapja. Amikor szövegalapú tartalomra gondoltál, mondjuk, hogy van egy blogbejegyzésed. Csak megnyomod a publikálást és kész? Nem, elő kell venned azt a régi blogbejegyzést, amelyet két évvel ezelőtt készítettél, majd elkezded megosztani a közösségi oldalakon. Ezt pedig a közösségi média posztokkal teheti meg.
Tehát elkezdesz posztokat feltenni a közösségi oldalakon közvetlenül a különböző csatornáidon, legyen az a LinkedIn, legyen az X, legyen az Facebook, vagy akár a Facebook, amit csak akarsz. Bármelyik csatornát is használod, fogod azt az eszközt, és népszerűsíted. Fel fogod erősíteni. Meg fogod osztani azokon a csatornákon. Aztán vannak olyan dolgok, mint a körhinták. A körhinták egy nagyon vonzó módja annak, hogy elmesélj egy történetet egy általad készített tartalomról, de úgy, hogy a felhasználó, a közönség, a csatornákon lévő emberek valóban értéket kapjanak belőle. Mit értek ez alatt?
Tegyük fel, hogy van például egy blogbejegyzésed, amely öt egyszerű dologról szól, amit minden SEO-nak tudnia kell a sikerhez. A körhinta minden egyes diája képviselhetné az öt ötlet egyikét. Tehát ahogy valaki görget, és elkezdi húzni a hüvelykujját, ahogy az egyik karusszel képernyőről a másikra lép, az Ön által készített blogbejegyzés összefoglaló változatát olvassa. És amikor elkezdi megosztani ezeket a közösségi oldalakon, és olyan hashtageket használ, amelyek relevánsak az Ön ICP-jéhez, akkor ez lehetőséget ad arra, hogy egy régi eszközt, amely lyukat égetett a zsebében, és nem hozott eredményt, most új embereket érjen el, és olyan közönséget érjen el, akik talán nem voltak online akkor, amikor Ön először publikálta azt a cikket, de személyes kapcsolatuk is van az interaktívabb tartalmakhoz, és egy körhintán keresztül akarnak részt venni. Ehhez olyan eszközöket használhatsz, mint a Canva, és ez egy csodálatos eszköz, amelyet erősen ajánlom, hogy nézz meg.
E-mail tartalma. Sok márka elköveti azt a hibát, hogy a régi blogbejegyzéseket közzéteszik, és aztán csak úgy elfelejtik. Nem mennek sehova. Az emberek, akik jelenleg az oldaladon vannak, valószínűleg letöltenek valamit, feliratkoznak valamire. Használd az e-mail szekvenciáidat arra, hogy újra megoszd ezeket a régi blogbejegyzéseket, amelyeket készítettél, és amelyek nagyon fontosak számodra. Mert így olyan emberekkel tudsz kapcsolatot teremteni, akik most találkoznak veled és most lépnek veled először kapcsolatba. És újra életre keltheted ezt a régi tartalmat, különösen, ha az egysikerű csoda, és újra életre keltheted, hogy a közönséged szeresse, törődjön vele, és újra lássa.
Hogyan keltsd életre videótartalmaidat
Egy másik típusú eszköz a videotartalom. Ha vannak blogbejegyzései, ha vannak e-könyvei, ha van tartalma, amelyet a szöveges szemszögből fejlesztett ki, miért nem veszi ugyanazt a szöveget, és alakítja át forgatókönyvvé? Készíts belőle egy forgatókönyvet, amelyet felolvashatsz a kamerában. Alakítsd át egy olyan forgatókönyvvé, amit érdemes felolvasni, amiről érdemes beszélni, és ha személy szerint nem szereted, hogy a kamera előtt akarsz szerepelni, és ettől idegenkedsz, akkor inkább készíts egy arctalan videót, amiben csak a hangod van, animációkkal a háttérben. De a videótartalom egy csodálatos lehetőség arra, hogy újrahasznosítsd, újracsomagold a régi szöveges részeket, amelyeket kifejlesztettél, és újra életre keltsd őket.
Mit gondol, mi a világ második legnépszerűbb keresőmotorja? A YouTube. A YouTube lehetőséget ad arra, hogy mostantól kezdve azokat a blogbejegyzéseket, amelyeket létrehoztál, és amelyekről azt remélted, hogy a Google-ban rangsorolnak, mostantól a világ második legnépszerűbb keresőmotorjában is rangsorolhatod. És történetesen a Google tulajdonában van a YouTube is, így mindkét oldalon nyerhetsz. Ez a játék. Ez a szöveges tartalom. Ha létrehozod ezt a videót, ha létrehozod és fejleszted, akkor most egy hármas helyzetbe kerülsz. Mert most foghatod azt a videótartalmat, amit kifejlesztettél, és egy csomó új tartalmat is létrehozhatsz belőle.
Hogy értem ezt? Tehát az a videótartalom, amit most készítettél, egy új videó, egy új forgatókönyv, amit most vettél fel, csodálatos. Fogd a hangfájlt, vedd ki a videóból, és kezdd el feltölteni az Apple Podcastsra, a Spotify-ra, a különböző podcasting platformokra, és hagyd, hogy énekeljen. Hagyd, hogy új közönséghez jusson el. Optimalizáld a keresésre a podcast platformon, és hagyd, hogy minél többen hallják a videódban lévő hanganyagot ezeken a különböző csatornákon.
Most már két különböző eszközzel rendelkezik. Van egy podcast epizód. Megvan ez, és megvan a videó. Fogja ezeket az eszközöket, és ágyazza be őket az Ön által készített blogbejegyzésekbe. Ugyanazt a blogbejegyzést, amelyet néhány évvel ezelőtt írtál, frissítsd a dátumokat, adj hozzá új információkat, és most ágyazd be vagy a YouTube-videót, amelyet készítettél, vagy a podcast-hanganyagot, amelyet készítettél, közvetlenül ebbe a cikkbe. És most már interaktívabb élményt nyújt a felhasználó és az olvasó számára, aki ezt a tartalmat fogyasztja, igaz? Ha ezt megtetted, akkor olyan oldalakat kell keresned a webhelyeden, amelyek már most is magasan rangsorolnak.
Ha vannak olyan tartalmaid, amelyek jól szerepelnek a rangsorban, amelyek organikus forgalmat generálnak, vedd ezeket a videókat, podcastokat, ágyazd be őket ezekbe a tartalmakba, hogy ezek a tartalmak további elérést és figyelmet kapjanak. És ez végső soron befolyásolni fogja a rangsorolását a Spotify-ban, az Apple-ben és magában a YouTube-ban.
Most, ha van videós tartalmad, és a nulláról kezded a videóval, mondjuk, hogy nem fogadtad el a szövegről a videóra való áttérés gondolatát, csak véletlenül van videós tartalmad, mert az évek során, megint csak azelőtt, hogy felgyújtották volna, és nem volt semmi eredménye, befektettél a YouTube-ba. Mondjuk, hogy webináriumokba fektettél. Sok márka készít webináriumokat. Egy kapu mögé teszik őket. Kapnak egy csomó feliratkozót, de aztán soha többé nem használják őket. Vegyük azokat a videókat, amiket létrehoztunk, és futtassuk le ugyanezt a játékmenetet, emberek. Futtassátok le pontosan ugyanazt a játékkönyvet. Fogjátok a régi webináriumokat, csináljatok belőlük podcastot, kezdjétek el beágyazni őket blogbejegyzésekbe, vagy írjatok hosszú tartalmat a videóban lévő anyagból. Vegyük ezt, exportáljuk az átiratot abból a videóból, amit most készítettünk, vagy amit évekkel ezelőtt készítettünk, és kezdjük el átírni. Írd át mindezt olyan tartalommá, ami emberi, barátságos, amit az emberek szeretnek, amit az emberek imádnak, és vedd rá őket, hogy fogyasszák el.
Ezután a következő dolog, amit tenni akarsz, hogy elkezded feldarabolni a videót. Meg kell keresni a kulcsfontosságú pillanatokat a videóban, amelyeket évekkel ezelőtt fejlesztettél ki, vagy alapvetően közvetlenül a szövegből kell kivenni bizonyos részleteket, és elkezdeni újracsomagolni és újra felhasználni őket. Határozz meg néhány kulcspillanatot, ahol valami különlegeset, hatásos és fontos dolgot mondasz, majd vágd ki, és kezdd el megosztani a közösségi oldalakon. És az egész körforgás kezdődik elölről.
https://moz.com/blog/repurpose-old-content-whiteboard-friday