Tartalomjegyzék
Míg a Facebook és az Instagram hirdetései ugyanazt a hirdetéskezelőt használják, hirdetési költségeik eltérőek. Mivel a Facebook hosszabb ideje működik, több adattal és több hirdetéselhelyezéssel rendelkezik a fiatalabb testvérplatformhoz képest, azt tapasztaljuk, hogy az Instagram bizonyos esetekben valamivel drágább, mint a Facebook. Bár ez a helyzet, ne hagyja, hogy ez visszatartsa attól, hogy felfedezze ezt a jövedelmező és hatékony vizuális megfelelőt a Facebook ökoszisztémájában. Kevesebb hirdetéselhelyezéssel, megnövekedett verseny a megjelenítési arányért, lehet, hogy valamivel többet fizet az Instagram használatáért, de kellemesen tapasztalhatja, hogy sokkal költséghatékonyabb, mint a Facebookkal elért eredmények.
A fizetett hirdetés hatékony marketingeszköz az Instagramon, és kiegészíti azt, amit a márkák Feedek, Story-k és Felfedezés lapjaikon tehetnek. Bár a Reels és az IGTV még nem rendelkezik hirdetéselhelyezésekkel, nagyon jól láthatjuk, hogy elhelyezésként hozzáadjuk őket, ahogy a platform folyamatosan bővül, és egyre több megjelenítésre van szükség. A Facebook-hirdetésekhez hasonlóan az Instagram-hirdetések is fejlett célzást és rugalmasságot kínálnak, így szinte minden vállalkozás számára elérhetők. Ha ez a vizuális platform népszerű csatorna a célközönség számára, érdemes az Instagramon hirdetni. A költségek megértéséhez a következőket fedezzük:
- Hogyan működnek az Instagram-hirdetések.
- Mitől éri meg az Instagram-hirdetés az árát.
- Az Instagram hirdetési költségeit befolyásoló tényezők.
- Átlagos kattintásonkénti költség, elköteleződésenkénti költség és ezer megjelenítésenkénti költség az Instagramon.
- Instagram-hirdetési költségei alacsonyan tartásának módjai
Olvasson tovább, ha többet szeretne megtudni az Instagramon való hirdetés idei működéséről, előnyeiről és költségeiről.
Hogyan működnek az Instagram hirdetések?
Attól függően, hogy mi az Ön kampány célja, az Instagramon megjelenő hirdetések akár 18 cselekvésre ösztönző gomb opcióval is rendelkezhetnek, hivatkozhatnak weboldalára, és lehetőséget adnak a felhasználóknak alkalmazások letöltésére vagy online termékek vásárlására.
Valójában nincs is szüksége egy Instagram fiókra, hogy tudjon hirdetni az Instagramon. Mivel a Facebook az anyavállalata, csak egy Facebook üzleti oldalra van szüksége. A legjobb azonban, ha rendelkezik Instagram-fiókkal, hogy megismerkedhessen a célközönségével a legjobban rezonáló tartalommal, valamint kiegészítse és felerősítse organikus Instagram-marketing erőfeszítéseit.
Az Instagram hirdetések beállításához, használja a Facebookot Hirdetéskezelő kampányok, hirdetéskészletek beállításához, ahol kiválaszthatja a költségkeretet, a célközönséget, a hirdetéselhelyezéseket és az optimalizálási lehetőségeket. A Facebook-hirdetésekhez hasonlóan a hirdetései a kiválasztott időkereten, költségkeret-paramétereken, közönség választáson és optimalizálási célokon belül futnak.
Mitől éri meg az Instagram-hirdetés az árát?
A reklám a közösségi médiában számos előnnyel jár, és bizonyos előnyökkel jár, ha az Instagramon történő hirdetésmegjelenítésekért fizet ahelyett, hogy egyszerűen kampányokat és promóciókat futtatna közvetlenül a vállalkozás fiókjából.
Speciális célzás
A vége 1 milliárd havi felhasználó, az Instagram a Facebook után a második helyen áll. Ezek a platformok hihetetlenül robusztus célzási adatok arzenáljával rendelkeznek, és mivel a Facebook az Instagram tulajdonosa, az Instagram hirdetései ugyanazt az átfogó demográfiai és földrajzi adatok. Ez a fejlett célzás az, ami miatt a Facebook-hirdetések olyan jól működnek, mivel hihetetlenül részletes lehet, amikor különböző közönségeket céloz meg. Akár a Facebook natív közönségét használja érdeklődési körök, viselkedések vagy más demográfiai adatok alapján, akár a sajátját egyéni közönségek amelyek a Pixel vagy az SDK-t, az e-mail listákat vagy más forrásokat használják, sikerrel érheti el a megfelelő embereket kutatással és remarketing kampányokkal.
Magasabb elköteleződési arány
Az Instagram magas elköteleződési arányáról ismert – organikusan és fizetett hirdetéseken keresztül. A képek az Instagramon átlagosan 23%-kal kapnak nagyobb figyelmet mint a Facebookon megosztva. Ha az organikus elköteleződésről van szó, az Instagramon a márkák azt mondják, hogy kb követőik 4%-a látja a tartalmukat a Facebook ma szinte nem létező organikus eléréséhez képest. Bár ez jobb, még mindig bölcs dolog fizetni a játékért, hogy növelje az elérést és a láthatóságot fizetett hirdetésekkel. Bár a vizuális tartalom bármely formája jól teljesíthet, a márkák általában nagyobb elköteleződést tapasztalnak a videohirdetések terén –körülbelül 38%-kal több. Vizuális platformként a képek és videók erőteljesebbek az elkötelezettség növelésében, mint más, inkább szöveges közösségi platformokon.
Külső hivatkozások
Az Instagram jelenleg nem engedélyezi a kattintható linkeket az organikus bejegyzésekben. A bioban vagy az üzenetben linket is elhelyezhet, de a címzettnek ki kell másolnia és be kell illesztenie a böngészőjébe, vagy meg kell látogatnia a Instagram bio-t. Az Instagram-hirdetésekkel külső linkeket is beilleszthet, amelyek lehetővé teszik, hogy cél URL-t jelöljön ki webhelye vagy más külső URL-cím számára. Hogy jobban nyomon tudja követni a webhely forgalmát Instagram hirdetések, javasoljuk, hogy használja a saját domainjét, mivel ott el kell helyeznie a Pixelt, míg előfordulhat, hogy más weboldal-URL-eken nem, amelyeket nem Ön irányít.
Hosszabb videók
Az Instagram Feed és Explore videók legfeljebb 60 másodpercesek lehetnek, story-k jellemzően legfeljebb 15 másodpercesek. Ha ezen a három hirdetéselhelyezésen jelenít meg hirdetéseket, akkor akár 2 perc videótartalom is feltölthető. Ez több lehetőséget ad arra, hogy a márkáját és az ajánlat jellemzőit és előnyeit közvetítse az Ön által hirdetett termékekkel és/vagy szolgáltatásokkal.
Mennyibe kerülnek az Instagram hirdetések?
Nézzük meg az átlagos kattintásonkénti költséget, elköteleződésenkénti költséget és ezer megjelenítésenkénti költséget az Instagramon.
Instagram kattintásonkénti költség (CPC)
Az összes mutató esetében az Instagram kattintásonkénti költsége 0,40 és 0,70 dollár között mozog. Ez figyelembe veszi a hirdetésre leadott összes kattintást, amely nem csak a linkekre leadott kattintásokat tartalmazza, hanem a kedveléseket/reakciókat, a megjegyzéseket és a megosztásokat is.
A cél URL-lel rendelkező hirdetések esetében az Instagram kattintásonkénti költsége 0,50 és 0,95 USD között mozog.
Instagram elköteleződésenkénti költség (CPE)
Az Instagram elköteleződésenkénti költsége 0,01 és 0,05 dollár között mozog.
Instagram ezer megjelenítésenkénti költség (CPM)
Az Instagram ezer megjelenítésenkénti költsége 2,50 és 3,50 dollár között mozog a jobban teljesítő kampányok és a hozzájuk tartozó hirdetéskészletek esetében.
Ami a CPM-et illeti, eredményeink azt mutatják, hogy a Facebook általában magasabb, mint az Instagram, közel kétszeresével, de a CPC-k közel felével alacsonyabbak a Facebookon az Instagramhoz képest.
Facebook vs Instagram hirdetési költségek
Míg a Facebook és az Instagram hirdetései ugyanazt a hirdetéskezelőt használják, hirdetési köl. Mivel a Facebook hosszabb ideig működik, több adattal és több hirdetéselhelyezéssel rendelkezik a fiatalabb testvérplatformhoz képest, azt tapasztaljuk, hogy az Instagram bizonyos esetekben valamivel drágább, mint a Facebook.
Bár ez a helyzet, ne hagyja, hogy ez visszatartson attól, hogy felfedezze ezt a jövedelmező és hatékony vizuális megfelelőt a Facebook ökoszisztémájában. A kevesebb hirdetéselhelyezés és a megjelenítési arányért folyó verseny fokozása miatt előfordulhat, hogy valamivel többet fizet az Instagram használatáért, de kellemesen tapasztalhatja, hogy sokkal költséghatékonyabb, mint a Facebookkal elért eredmények.
Az Instagram hirdetések költségeit befolyásoló tényezők
Más platformokhoz hasonlóan Instagram hirdetések árazása számos változó befolyásolja.
A kampány célja
A kampánycélok hatására hirdetési költségei automatikusan magasabbak vagy alacsonyabbak lehetnek, attól függően, hogy melyiket választja, és hogyan kapcsolódik a célközönség csatornán belüli helyéhez.
Például, ha kiválaszt egy márkaismertség növelő kampánycélt, annak költsége alacsonyabb lesz, mint valami, a csatornán lejjebb eső része, és amelynek magasabb értéke van, például a konverziók. Ha szélesebb, hidegebb közönségnek látja hirdetését ösztönözze a márkaismertséget alacsonyabb értékű művelet, mint a csatorna lejjebb történő megcélzása – akik jobban ismerik az Ön márkáját és kínálatát, és készen állnak arra, hogy kinyissák a pénztárcájukat, vagy nagyobb értékű műveletet hajtsanak végre.
Közönség mérete
Ha szélesebb közönséget céloz meg, akkor általában alacsonyabbak a költségek, mivel kisebb a verseny egy embercsoportért. Ahogy szűkíted a közönségedet, talán úgy, hogy csökkented őket földrajzi célzás vagy életkortól függően, előfordulhat, hogy az ár emelkedik, ahogy a szemgolyókért folytatott verseny ezzel párhuzamosan növekszik. Az újracélzó közönségek is jellemzően kisebbek, ezért gyakran tapasztalunk magasabb költségeket az újracélzó kampányoknál.
Költségvetés
A költségkeret az Instagram hirdetési költségeit is befolyásolja, mert ha kicsi a költségvetése, tovább tarthat a tanulási fázisból való kijutás, ha kampánya vagy hirdetéskészlete újraindul. A költségek kezdetben drágábbak lehetnek, mielőtt a rendszer megtanulja és megérti az Ön kampánytípusát és optimalizálási céljait, valamint azt, hogy a közönség hogyan reagál a hirdetéseire. Ha hirdetéseit jól elkötelezik, a Facebook és az Instagram idővel alacsonyabb költségekkel jutalmazza Önt.
Átkattintási arány
Ha a CTR alacsony, akkor magasabb költségeket tapasztalhatunk, mivel a rendszer úgy gondolja, hogy a célközönség és a hirdetéseiben üzent között valami elszakadhat. Azt szeretné, ha hirdetései rezonálnak a célközönségével, és a CTR ennek erős mutatója. Törekedjen egészséges CTR-re, amely körülbelül 2%. Ha jó a CTR-je, akkor költségeinek csökkennie kell.
Hogyan csökkentheti az Instagram hirdetési költségeit
Hozza ki a legtöbbet a költségkeretéből úgy, hogy a kezdéshez válassza ki a csatornának megfelelő kampánycélokat. Ha hidegebb, szélesebb, leendő közönségeket céloz meg, tesztelje az olcsóbb kampányokat, hogy megismertesse márkáját a közönséggel, amely tudatosabb, elkötelezettebb vagy ami még jobb,weboldal forgalmi kampány, hogy ezek a felhasználók elhagyják az Instagramot, eljussanak az Ön webhelyére, és felcímkézzék a Pixellel, így később újra megcélozhatja őket, ha nem konvertálnak az első kattintásra. Ha még nem ismeri az Instagram-hirdetéseket, az első interakciótól és kattintástól kezdve növelheti az eladásokat, de leggyakrabban a felhasználóknak több interakcióba kell lépniük a márkáival a bizalom kialakítása érdekében, esetleg vásárolniuk kell és összehasonlítaniuk kell őket, majd újracélzáson vagy más módon vissza kell térniük Önhöz, hogy kinyissák pénztárcájukat. Ha olcsó terméke van, amely nem igényel sok kutatást, akkor az impulzusvásárlások sikeresek lehetnek az Instagramon.
Az Instagram-költségek csökkentésének másik módja az, hogy automatikus elhelyezéseket használ a hirdetéskészlet szintjén, és mind a Facebookon, mind az Instagramon jelenít meg. Nagyobb elhelyezési likviditással a rendszer az algoritmus segítségével meghatározhatja, hogy hol jelenítse meg a legjobban hirdetéseit, így több lehetőséget biztosít számukra mindkét platformon és több hirdetéselhelyezésen, így csökkentve a versenyt az Instagram három jelenlegi hirdetéselhelyezésén, így csökkentve a költségeit.
Ön is akarni fogja tesztközönségét különböző hirdetésváltozatokkal a hirdetésszöveg és a kreatívok – képek és videók – különböző sorainak tesztelésével. A tesztek lefuttatásával megtudhatja, mi rezonál a közönségével, és ez segíthet javítani az elköteleződési arányt és a CTR-t, így csökkentheti költségeit és tovább növeli a költségvetését.
Mennyibe kerülnek az Instagram hirdetések?
Az Instagram folyamatosan növekszik, és a hirdetési lehetőségek egyre erőteljesebbek. Még nem telített, és nyugodtan feltételezhetjük, hogy további hirdetéselhelyezések fognak megjelenni.
Tegyen egy próbát az Instagram Ads szolgáltatásban, és nézze meg, hogy mennyire tisztességes a Facebook hirdetésekkel és más hirdetési platformokkal összehasonlítva, amelyeken esetleg fut. Előfordulhat, hogy a márkaismertség és az elköteleződés fokozása révén a csatorna fontos része lesz, vagy elsődleges bevételi forrást jelenthet.
- Az Instagram hirdetések kattintásonkénti költsége: 0,40-0,70 USD (link kattintások, kedvelések, reakciók, megjegyzések, megosztások)
- Az Instagram-hirdetések kattintásonkénti költsége a cél URL-re: 0,50–0,95 USD.
- Az Instagram-hirdetések elköteleződésenkénti költsége: 0,01–0,05 USD.
- Az Instagram-hirdetések ezer megjelenítésenkénti költsége: 2,50-3,50 dollár
További költséginformációt szeretne? Nézd meg a hasonló bejegyzéseket:
Segítségre van szüksége az Instagram-hirdetésekkel kapcsolatban? Itt vagyunk neked! Nézze meg a mi digitális marketing megoldások.
Forrás:https://www.wordstream.com/blog/ws/2021/02/08/instagram-ads-cost