Tartalomírás és szövegírás

Tartalomírás és szövegírás árak.

Írasson profikkal szöveget. Mi megírjuk Önnek a legrelevánsabb tartalmakat.

Tartalomírással és szövegírással kapcsolatos szolgáltatásaink:

  • Weboldalak tartalmának írása
  • Fordítás (Angol, Német, Héber, Orosz, Spanyol, Olasz)
  • Interjú, Riport írás
  • Szlogenek szerzése
  • Hírlevél szerkesztés
  • Meghívók írása
  • PR-cikkek írása

A szövegírásról általánosságban:

A mondás szerint a szabó felöltője lyukas, és a cipész lábbelije a legviseltesebb…

…de a Fjood Kreatív Csoportra ez nem jellemző. Tartalomírásban profik vagyunk, és hogy hitelünk legyen, ezt napról napra igyekszünk bizonyítani mint tartalmaink állandó frissítésével, mint weboldalunk folyamatos fejlesztésével. Mi sem bizonyítja tehetségünket jobban, hogy közel 20 kifejezésre első helyen vagyunk a keresőkben. A saját tartalom generálása eddig is fontos volt, de most a Google új algoritmusa kifejezetten a minél egyedibb és eredetibb tartalmakat részesíti előnyben. A szövegírás nem könnyű. Legyünk őszinték, tartalmat írni nem mindenki számára egyszerű feladat, még akkor sem ha szakmájának kiválósága.

Mi akkor vagyunk boldogok, ha ügyfeleink elégedettek, az Ő sikerük, a Mi sikerünk is!

A figyelemfelkeltő és érdekes tartalom az alapja egy sikeres weboldalnak, egy sikeres szlogennek, vagy akár egy riportnak.

Az egyik dolog amit az emberek meg kell fontolnia , hogy kivel is íratja meg a szövegeket, tartalmakat. Páratlan ajánlatok között válogathat a világhálón, de nem mind arany ami fénylik. Sajnos ebben az iparágban nem célszerű referenciákat megemlíteni (mint ahogyan a keresőoptimalizálásban sem). Maradjon üzleti titok, hogy melyik cégnek segítettünk, nem szeretnénk ha akármilyen formában is degradálóan gondolnánk egy adott vállalkozásra, mert segítség kellett neki az érvényesüléshez.

Mik a legjobb ajánlatok ?

Szövegíróként több éves tapasztalattal a hátam mögött sem tudom egyből megmondani az ügyfeleinknek, hogy melyik módszer lenne számára hatásos, és pénztárca barát.

Amit tudok garantálni az az, hogy kiválasszuk az Ön igényeinek és költségvetésének leginkább megfelelő variációt.

Az általunk leginkább preferált tartalomírási, szövegírási módszer a karakter alapú elszámolás. Nincs lutri, nincs megvezetés, a számok beszélnek…

Szolgáltatás                                         Ár

Fordítás                                               3,5 Ft/karakter

Szövegírás, tartalomírás                      3 Ft/karakter

Az egy oldalas Word dokumentum megközelítőleg 3500 karaktert tartalmaz (szóközök nélkül), tehát egy oldal egyedi tartalom generálása ~10.500 Ft. Honalpoknál megfelelő szövegszerkesztés és formázás mellett akár 3-4 menüpont alatti tartalom is létrehozható a fent említett karakterszámból.

 

Kihívás lehet kitalálni, hogy mennyit kell fizetnie a szabadúszó íróknak a tartalom létrehozásáért – mivel az írók árai eltérnek attól függően, hogy milyen típusú tartalmat rendel (és hogy mennyi kell belőle).

Ebben a cikkben áttekintjük az átlagos tartalomírói árakat, és megvitatjuk, hogy mire számíthatsz, miközben szabadúszót keresel, akivel együtt dolgozhatsz.

Tartalomírói árak (dióhéjban)

Az, hogy mennyit kér egy szabadúszó, nagyban függ mind az író sajátos körülményeitől, mind pedig az Ön által elvárt munkától. De hogy gyors képet kapjon arról, hogy mire számíthat, amikor szabadúszót keres a következő projektjéhez, íme egy pillantás a jelenlegi iparági átlagokra.

Általában az átlagos szabadúszó írói árak szóról szóra az iparágban most induló írók esetében a $.05 dollártól kezdve a legtapasztaltabb, több éves tapasztalattal rendelkező írók esetében szóról szóra több mint $1 dollárig terjedhetnek. Ha olyan szabadúszóval dolgozol, aki óránként számol fel, akkor az óradíj 16 és több mint 100 dollár között lehet.

Ezek a számok és a cikk további részében szereplő számok az iparági átlagok, nem pedig az, amit mi a The Content Panelnél felszámítunk. Meg fogja tapasztalni, hogy szabadúszó munkatársainknak sokkal egyértelműbbek az áraik, és az árazásunk sokkal olcsóbb, mint amit ebben a cikkben talál.
Miért ilyen nagy az eltérés a tartalom árazása terén?

Hatalmas árképzési ablakot adtunk meg Önnek, amit talán nehéz értelmezni. Mitől érnek egyes írók hússzor annyit, mint más írók? A tartalomírói költségek hatalmas tartománya több tényezőre vezethető vissza, többek között:
Tapasztalat.

Az egy évnél kevesebb tapasztalattal rendelkező új írók kérik a legalacsonyabb árakat. Ahogy az írók egyre több tapasztalatot szereznek, úgy kezdik emelni az áraikat, néha egy dollárral vagy annál is többel szóról szóra. A tapasztalat azonban nem mindig csak arról szól, hogy egy író mennyi időt töltött a szakmájában.

Ugyanilyen fontos az is, hogy egy szabadúszó mióta specializálódott egy adott típusú írásra, mennyi időt töltött egy adott iparágban, és mennyi tapasztalattal rendelkezik abban, hogy bizonyított eredményeket érjen el ügyfelei számára. Ezek a tényezők mind beletartoznak a képletbe, amely alapján eldönthető egy író tapasztalati szintje, amely befolyásolja a szabadúszó szövegírói díjat.
Alaposság.

A munkánként kis díjazást kapó író igyekszik minden feladatot a lehető leggyorsabban elvégezni. Ahhoz, hogy 20 dolláros blogbejegyzésekből tisztességes bért keressünk, sokat kell írni belőlük. Emiatt a legalacsonyabb árakat felszámoló írók a legvalószínűbb, hogy találnak olyan sarkalatos pontokat, mint a lektorálás és a kutatás.

Másrészt a magasabb fizetésű írók nyugodtan szánnak időt és figyelnek a részletekre, miközben egy cikken dolgoznak. A jobban fizetett írók nagyobb valószínűséggel adnak Önnek olyan kész terméket, amely minimális szerkesztést vagy módosítást igényel.
Az írás típusa.

Egyes írások megírása sokkal több időt és szakértelmet igényel, mint másoké, és ezeknek a projekteknek az árazása ezt tükrözi. A cikk későbbi részében részletesebben is kitérünk a különböző tartalomtípusokra.
A téma összetettsége és szakszerűsége.

Ha az Ön vállalkozása bonyolult vagy technikai jellegű iparágban tevékenykedik, akkor olyan írót kell találnia, akinek van tapasztalata az iparágban. Lehet, hogy találhat olyan írót, akinek kevesebb a tudása, de képes arra, hogy a szükséges kutatást elvégezze, hogy elég jól megismerje a témát ahhoz, hogy írni tudjon róla, de előfordulhat, hogy fizetnie kell a kutatási idejéért.

Az olyan kevésbé technikai témákról, mint a videojátékok vagy az élelmiszer, természetesen könnyebb – és olcsóbb – írni, mint az egészségügyről vagy a kódolásról. Ha a megírandó tartalom interjúkat, idézeteket vagy grafikai tervezést igényel, a tartalomíró költségei is valószínűleg nagyobbak lesznek.
A szabadúszó író elhelyezkedése.

Az amerikai és brit szabadúszó írók felbérlése általában a legtöbbe kerül. A más országokból származó írók valószínűleg alacsonyabb árat számítanak fel, ami a helyi megélhetési költségeket tükrözi.
A tartalom célközönsége.

Ha olyan tartalmat szeretne, amely egy általános közönségnek vagy olyan embereknek szól, akik esetleg nem rendelkeznek nagy ismeretekkel az Ön témájáról, akkor az ára alacsonyabb lesz, mint ha a témája egy szakértő közönségnek szól. Ez azért van így, mert minél többet tud a közönséged, annál többet kell tudnia a szabadúszó írónak. És ahogy fentebb említettük, a nagyobb tapasztalat magasabb díjat jelent.

A tartalomíró költségei a tartalom típusától függnek

A „tartalom” egy hihetetlenül tág fogalom, és nem minden tartalom egyforma, ha a nehézségről és a megírásához szükséges készségek mennyiségéről van szó. Egy blog sokkal olcsóbb lesz, mint egy fehér könyv, mert egy fehér könyv megírásához a szabadúszónak bizonyos szintű szakértelemre lesz szüksége az Ön iparágában, és kiterjedt kutatást kell végeznie. Egy általános szakember azonban közel ennyi kutatás nélkül is képes lenne megírni Önnek egy nagyszerű blogbejegyzést. Az írástípusok széles listája létezik, amelyekkel megbízhat egy szabadúszót:

  • Blogok
  • Közösségi média tartalmak
  • Linkcsalogató cikkek
  • Landing Pages
  • E-mailek
  • E-könyvek
  • Fehér könyvek
  • Videó és webinárium forgatókönyvek
  • Értékesítési levelek
  • Sajtóközlemények

Mindezek a tartalomtípusok különböző árfekvésűek, mivel különböző szintű tapasztalatot és kutatást igényelnek. Ha a szabadúszó író extra szolgáltatásokat nyújt, akkor ezeket is figyelembe kell vennie a megvásárolni kívánt tartalom költségvetésének összeállításakor. Néhány kiegészítő szolgáltatás, amelyet egy szabadúszó író kínálhat:

SEO kulcsszókutatás és versenyelemzés, hogy segítsen Önnek legyőzni a versenytársakat.
Technikai SEO-javítások a meglévő weboldalához, hogy jobban optimalizálhatóvá tegye azt.
Webfejlesztés, hogy optimalizálja weboldalát a teljesítmény és a sebesség szempontjából. Az ilyen szolgáltatást kínáló szabadúszó íróknak jól kell érteniük a CSS, a HTML, a JSON és a JavaScript használatához.
Linképítés és digitális PR, hogy webhelye több backlinket kapjon, és növelje jelenlétét a weben.

A szabadúszó írók e szolgáltatásokért felszámított díjazása éppoly változó lehet, mint maguk a szolgáltatások. Egy alap kulcsszólista ára lehet akár 400 dollár is, vagy akár közel 50 dollár is kulcsszavanként. Eközben egy átfogó kulcsszókutatás és versenyelemzés akár 3500 dollár körüli összegbe is kerülhet! Ezek a szolgáltatások nem mindig szükségesek a tartalomíráshoz, és a céljaitól függően előfordulhat, hogy nem kell őket beterveznie a költségvetésébe.
Átlagos tartalomírói költségek

Ahhoz, hogy érthető legyen, hogy a szabadúszó tartalomírók milyen módon árazhatják be magukat, a legjobb, ha a díjakat az alapján elemezzük, hogy az író milyen módszerrel számolja ki a díjat. Ne feledje, hogy ezek a számok iparági átlagok, és nem az általunk felszámított díjak. A mi árazásunk olcsóbb, mint amit ezen a listán talál, és a nekünk dolgozó szabadúszóknak meghatározott, szavankénti áraik vannak, így soha nem kell találgatnia, hogy mennyit fog fizetni.

Tartalomíró ár projektenként:

(A jelenlegi infláció miatt az áraink USD-ben vannak feltüntetve)

Magazincikk: $100-tól 5000 dollárig
Blog: $5 és $50 között
Webalapú hírcikk minimális kutatással: 15$ és 50$ között oldalanként
Újságcikk: $75 és $1000 között
Értékesítési levél: 150$ és 2000$ között
Grafika nélküli e-mail kampány: 300$-3000$
E-könyv szellemírása: 5000 $ – 20000 $
Könyvösszefoglaló: 250 $ – 500 $
Könyvkritika: 2 $ – 200 $
Brosúra grafika nélkül: 300 $ és 2500 $ között
Üzleti terv: $500-5000
Szerkesztőségi menedzsment kiadásonként: 500-5000 $
Pályázatírás: 200 $-tól 5000 $ fölött 5 000 $-ig
Hírlevél: 200 $-tól 1000 $-ig
Sajtóközlemény: $200 és $500 között
Önéletrajz: 200 $-tól 500 $-ig
Forgatókönyv: $1,000 és $20,000 között

Szabadúszó írói árak óránként

Reklám: $45 és $100 között óránként
Szövegszerkesztés: 30$ és 70$ között óránként
Fejlesztő szerkesztés: 50-80 $ óránként
Szerkesztői munka: 20$ és 150$ között óránként
Tényellenőrzés: $15 és $50 között óránként
Szellemírás: 40-100 $ óránként
Indexelés: 30-70 $ óránként
Szövegszerkesztés: 40-70 $ óránként
Korrektúra: $25 – $60/óra
Pályázatok és támogatások: 40-80 $/óra
Technikai szerkesztés: 30$-90$/óra
Műszaki szövegszerkesztés: 40-100 $/óra
Webes tartalom: 10 és 90 dollár között óránként
Fehér könyvek: 100 $200 $/óra

Tartalomírás költségei oldalanként

Tantervek: 10-20 $ oldalanként
E-könyvek: 10 és 35 dollár között oldalanként
Indexelés: 3-6 $ oldalanként

Egyéb díjak, amelyeket a szabadúszó író felszámíthat

Felár a sietős szállításért: további 10-25%.
Felár a kulcsszó-optimalizálásért: további 10%
Előleg: A projekt teljes árának 10-25%-a.
Havi előlegek: a várható havi munka mennyisége alapján változik.

Melyik típusú árképzési stratégia a legjobb?

Vannak előnyei és hátrányai a szabadúszó írókkal való együttműködésnek, akik a fenti módszerek mindegyikét használják a szabadúszó írói árak meghatározásához. Azokban az írókban, akik szó szerint számolnak fel, bízhatunk abban, hogy nem pazarolják a pénzét. Mivel a fizetésük a teljesítményükön alapul, pontosan tudja, hogy mire számíthat tőlük, és nem kell aggódnia a számlán megjelenő meglepetések miatt. Az ilyen típusú díjszabás lehetséges hátránya, hogy a szó alapján számoló író inkább a mennyiségre, mint a minőségre összpontosíthat.

A legtöbb szabadúszó író általában projektenként számol fel. Ők egy fix költséget adnak Önnek a tartalomért, amelyet Önnek írnak, és amely nem változik a tartalom hossza alapján. Ennek az árképzési stratégiának az az előnye, hogy pontosan tudja, mire számíthat az árképzés tekintetében. A hátránya az, hogy nem biztos, hogy pontosan tudja, hogy az írója mit is csinál ezért a díjért, és anélkül, hogy észrevenné, túlszámlázhatják.

Az óradíjazás kevésbé gyakori megközelítés a szabadúszók árazásában, de még mindig nem ritka. Ezzel a díjszabási stratégiával az alapján fizet az írónak, hogy mennyi ideig dolgozik a projekten. Az óradíj tartalmazza azt az időt, amelyet a projekt kutatásával töltenek, mielőtt egyáltalán elkezdenék az írást. Ha tudja, hogy az írója hatékony, akkor ez egy jó díjszabási stílus lehet, amelyben meg lehet állapodni. Ha azonban nem bízik abban, hogy a szabadúszó író hatékonyan dolgozik a projektjén, előfordulhat, hogy tovább tart, mint szükséges, és a végén túl sokat számol fel a munkáért.

Általánosságban elmondható, hogy nem biztos, hogy sok befolyása van arra, hogy az Ön által alkalmazott szabadúszó írók hogyan számolnak fel Önnek. A The Content Panelnél azonban mi szó szerint számolunk fel, így Ön minden alkalommal pontosan tudja, hogy mit kap a pénzéért.
Az ügyfélkapcsolatok befolyásolhatják a szabadúszó írók költségeit

Amikor szabadúszó írókat keres bérbe, kétféle ügyfél-fiatalvállalkozó kapcsolat lehet a tartalomírójával.

A közvetlen ügyfél-fiatalvállalkozó kapcsolatok olyanok, ahol nincsenek közvetítők. Ön megtalálja a szabadúszót, és közvetlenül felveszi vele a kapcsolatot, hogy munkakapcsolatot alakítson ki.
Ennek a kapcsolatnak az az előnye, hogy nincs „közvetítő” Ön és a szabadúszó között, és nem kell további díjat fizetnie egy olyan szolgáltatásnak, amelyet az író megtalálására használt. Ennek a megközelítésnek az a hátránya, hogy Önnek kell elvégeznie az összes lábmunkát, hogy megtalálja és megvizsgálja a tartalomíróját, ami időigényesebb lehet, mint gondolná.

A közvetett ügyfél-szabadúszó kapcsolatok egy közvetítőt használnak, mint például mi! A szabadúszóval való közvetett kapcsolat előnye az, hogy nem kell a tökéletes szabadúszó megtalálása érdekében munkát végeznie.
Az a szolgáltatás, amelyet Ön fizet azért, hogy közvetítőként működjön, azzal foglalkozik, hogy összehozza Önt egy íróval, így Ön a vállalkozásának más aspektusaira összpontosíthat. Az ilyen jellegű kapcsolat hátránya, hogy a szabadúszóval való közvetlen kapcsolat korlátozott lehet, attól függően, hogy milyen közvetítőt választ.

Mit várhat el egy szabadúszó írótól az Ön költségvetése alapján

Most, hogy már tudja, hogy mi az átlagos tartalomíró árkategóriája, itt az ideje, hogy eldöntse, mennyit szeretne fizetni a kívánt tartalomért az Ön költségvetése alapján.

Ha kisebb költségvetéssel rendelkezik, és a díjszabási skála alsó határán szeretne egy írót alkalmazni, akkor számolnia kell azzal, hogy egy olyan személlyel kell együtt dolgoznia, aki a szövegírói szakmában újabban tevékenykedik, és kevesebb tapasztalattal rendelkezik. Ez nem jelenti azt, hogy nem lesz fantasztikus író, de hiányozni fog belőle az a fajta iparági tudás, amely a sokéves szakmai munkával jár. Számítania kell arra, hogy egy kicsit több időt kell velük együtt dolgoznia, mire mindent pontosan el tudnak érni. Ez azt jelentheti, hogy konkrét utasításokkal irányítod őket, több időt adsz nekik a kutatásra, és több szerkesztést végzel.

Ha inkább több időt és erőfeszítést szeretne megtakarítani, de nem akar egy rakás pénzt költeni, akkor egy szabadúszót fog keresni a középmezőnyben az árazás tekintetében. Ez a fajta író néhány éves tapasztalattal rendelkezik majd tartalomíróként, és tisztességes mennyiségű, de nem mindent tud. A tapasztalatukhoz képest egy kicsit drágábbak lesznek, de összességében kevesebb időt kell velük együtt dolgoznia, mert többnyire egyedül is boldogulnak majd.

Ha az árkategória felső határán lévő íróval szeretne dolgozni, akkor többéves tapasztalattal rendelkező írót kap. Ez az író kidolgozott egy folyamatot arra, hogy minőségi munkát végezzen, és az írását időben beadja. Olyan terméket adnak Önnek, amely kész, vagy közel kész, minimális szerkesztési igényű. Valószínűleg rendelkezik némi ismertséggel, ami az Ön márkájához kapcsolódóan lendületet ad Önnek, és alaposan ismeri az iparágat, amelyben Ön üzleti tevékenységet folytat, valamint azt a konkrét írástípust, amelyet el kell készíttetnie.

A tartalom hozzáadása a weboldalához kulcsfontosságú tényező abban, hogy az embereket a vállalkozásához vonzza, de nehéz lehet kitalálni, hogy mennyit kellene fizetnie a tartalomért, amikor az árak ilyen széles skálája létezik. A tartalomírás világa kiterjedt, a tartalomtípusok száma végtelennek tűnik, és az árazás is igen változó. Az, hogy végül mit fog fizetni a tartalomért, attól függ, hogy mit szeretne, hogy a szabadúszó író írjon Önnek, és hogy mennyi tapasztalattal szeretné, hogy rendelkezzen, mielőtt együtt dolgozna vele.

Szabadúszó írót szeretne alkalmazni vállalkozása számára, de inkább elkerülné a fejfájást, hogy átugorja a karikákat, hogy nagyszerű írót találjon nagyszerű áron? Tekintse meg árainkat, hogy többet tudjon meg arról, hogyan segíthetünk Önnek megtalálni a tökéletes szabadúszó írót még ma!