A keresőoptimalizálás berkeiben legalább mérsékelt tudással bíró egyének már tisztában vannak a linképítés fontosságával és természetesen a módszer alapjaival is, viszont azok, akik csak most kezdik beleásni magukat a témába, itt találnak egy kis áttekintő munkát.
Mi is az a linképítés pontosan?
A linképítés egy olyan módszer vagy módszerek csoportja, amelynek segítségével egy adott oldalra vagy domain-re linkekkel mutató weboldalak számát növelhetjük. Ebben a megközelítésben a következőkben néhány ezzel kapcsolatos tényezőt sorolunk fel:
- Hány darab link mutat egy adott oldalra vagy domain-re más, egyedi domain-ekről?
- Hogy vannak a linkek elhelyezve és milyen szöveg található a hiperhivatkozásban azon az oldalon, ahol a linkek megtalálhatóak?
- Az oldallal vagy a domain-nel kapcsolatban álló oldal(ak)nak milyen egyedi sajátosságai vannak?
Egy weboldalnak nagy lökést adhat a rangsorolásban az oldalaira mutató nagyszámú bejövő link, ha egy keresőrobot azokat a linkeket értékesnek ítéli. A link értékének meghatározásában szerepet játszik a megbízhatóság, a relevancia, a népszerűség és egyéb rangsorolási mechanizmusok, amiket a Google vagy más keresők által alkotott algoritmusok határoznak meg.
Gondolkodjon egy nemzetközi keresőrobot fejével
Ennél a megközelítésnél maradva egy nemzetközi kampány a hazai linképítési gyakorlat alapjaira való építkezést jelenti, valamint abba is érdemes alaposabban belegondolni, hogy egy nem-hazai keresőrobot hogyan gondolkodhat.
Íme, néhány kérdés, amiket érdemes feltenni, Indiát használva példának:
- Az oldalán található információ megfelelő-e az indiai látogatók számára?
- Vajon az oldalán található témaaz indiai embereket érdekli-e, foglalkoznak-e vele, és ezt az oldalt egy jó forrásnak tartanák-e ezzel kapcsolatban?
- Más népszerű indiai oldalak vagy írók linkelnének-e erre a weboldalra?
Országkód szerinti legfelső szintű tartomány (ccTLD)
Akármi is legyen a célország, érdemes meggyőződnie arról, hogy olyan weboldalak mutassanak az oldalára és domain-jére, amik az adott országban vannak bejegyezve. Olyan specifikus területet célozzon meg a linképítési fáradozásaival a célba vett ccTLD-kről származó linkek odacsábítása és megszerzése során, amik illenek az Ön által megcélzott országhoz vagy régióhoz. Például, ha Indiát célozta meg, akkor valószínűleg szeretne megbizonyosodni arról, hogy a különféle .in domain-nel rendelkező weboldalak képesek-e Önnek visszamutató linkeket biztosítani.
Az erőfeszítései további megsegítésére a rendelkezésére áll még számos keresőoptimalizálási eszköz, amelyek segítségével például megvizsgálhatja a visszamutatólinkeket az elhelyezkedés és/vagy a ccTLD alapján, ami ezt a folyamatot bizonyára megkönnyíti, különösen akkor, ha a keresőoptimalizálási kampányai több országot is megcéloznak.
A „médiakapcsolatok” alkotóelem
Egy jó linképítési kampányban sok hasonlóságot lehet felfedezni a médiakapcsolatok vagy PR-es kampány bevezető szakaszával összehasonlítva. Természetesen Ön is tekintélyes forrásokkal szeretne büszkélkedni, amik az oldaláról írnak, és végül is az oldalára linkelnek. Nem fog az összes hírügynökség az oldalára linkelni hiperhivatkozással, de ez nem azt jelenti, hogy ne is próbálja meg.
Keressen népszerű oldalakat a megcélzott országban és állítson össze egy tervet a linkek megszerzéséről az oldala számára. Ez nemcsak a nagyobb híroldalakra vonatkozik, hanem olyan bloggerekre is, akik gyakran nagyobb valószínűséggel tudnak linkeket biztosítani az oldalának.
Ne feledkezzen meg a linkkatalógusokról sem, amik közül nagyon sok általában ország-specifikus.
Ezeknek a linkeknek a megszerzése nagyon hasonlít egy hazai kampányra, de az eredmények biztosan el fognak térni egymástól az adott helytől függően.
Összegzés:
Nem szabad azt feltételeznie, hogy a linképítési stratégiája működni fog ugyanúgy a nem hazai terepen, mint a hazain, még akkor sem, ha a módszerei közül néhány nagyon hasonlónak is tűnik. Bizonyosodjon meg arról, hogy elég időt és munkát fektetett be a megcélzott ország vagy régió médiakultúrájának megismerésébe és megértésébe.
A gyakorlatban tehát gondolja át, hogy mennyi időt és munkát fektetett a helyi linképítésbe, és ne felejtse el, hogy ugyanolyan féle vizsgálódásra és tanulási folyamatra lesz szüksége minden egyes célterületen.
Végül ne felejtse el, hogy bármelyik másik keresőoptimalizálással kapcsolatos munkához hasonlóan a linképítésnek is igazinak és hitelesnek kell lennie a valódi siker érdekében. Amennyiben nincs a kezében semmi értékes, amit felajánlhatna a célországban, akkor újra kell gondolnia a céljait. Egy szilárd értékajánlattal mindenesetre tényleg csak a gyors sebességre kapcsolás kérdése az új célországban.