Tartalomjegyzék
Mikor mobilbarát egy webhely?
Egy webhely mobilbarát, ha:
- segít a felhasználóknak feladataik gyors és örömteli elvégzésében.
- megfelelően betöltődik egy mobileszközön, például okostelefonon vagy táblagépen.
- villámgyorsan betölt.
- olvasható módon mutatja be a tartalmat, anélkül, hogy a felhasználóknak össze kellene csípniük és nagyítaniuk kellene.
- elegendő helyet biztosít az érintéssel történő navigáláshoz.
- hozzáadott értéket kínál a mobilfelhasználók számára.
- azonnal érthető a keresők számára.
Miért fontos a mobil SEO?
A mobil SEO gondoskodik arról, hogy mobilwebhelye a lehető legjobban jelenítse meg tartalmait a mobileszköz-felhasználók számára. Mivel világunk egyre inkább mobilorientált, fontos, hogy webhelye mobilbarát legyen. Ha webhelye nem (megfelelően) elérhető a mobilfelhasználók számára, akkor lemarad a tisztességes helyezésről a keresőkben, és így elszalasztja a bevételt. Ezért minden tőle telhetőt meg kell tennie annak érdekében, hogy optimalizálja webhelye mobilnézetét, és azt a lehető legjobban javítsa. Sőt, kiválónak kell lennie!
Fontos a Google számára
2016 óta a Google a webhely mobil verzióját használja a webhely rangsorolásának meghatározásához. Tehát, ha webhelye nem ér semmit, vagy kevesebb tartalmat jelenít meg mobilwebhelyén, akkor nehéz lesz jó helyezést elérni. Ezért olyan fontos, hogy teljesen működőképes és reszponzív dizájnt hozzon létre (mobil)webhelye számára.
Szerencsére a Google-nak van egy nagyszerű kezdő útmutatója, amely segít a mobilwebhely fejlesztésében. Emellett létrehoztak egy Page Experience kezdeményezést is , amely mutatókat – az úgynevezett Core Web Vitals-t – ad arra vonatkozóan, hogy az emberek és a gépek hogyan érzékelik webhelye teljesítményét. Tehát használja ezeket a mutatókat, hogy kitalálja, mire kell összpontosítania mobilwebhelye fejlesztése közben.
Kezelje egyetlen webhelyként
Ne felejtse el egyetlen dolognak tekinteni webhelyét . Ne legyen „mobilwebhelye”, amely különbözik az „asztali webhelyétől”. Egy olyan webhelynek kell lennie, amely alkalmazkodik a megtekintett képernyőhöz. Ez azt is jelenti, hogy a különböző nézetek tartalmának azonosnak kell lennie.
Hogyan javíthatja mobilwebhelyét
A mobil SEO javításához néhány dologra kell összpontosítania:
- Szerezzen örömteli felhasználói élményt.
- Győződjön meg róla, hogy webhelye reszponzív.
- Javítsa webhelye sebességét.
- Használjon strukturált adatokat.
- Ne blokkolja a JavaScript-, HTML- és CSS-kódot.
- Ne használjon túl sok átirányítást.
- Válassza ki a megfelelő nézetablakot.
- Ne használjon közbeiktatott hirdetéseket vagy előugró ablakokat.
- Ellenőrizze a mobilbarát jelleget.
- Meséljen a Google-nak webhelyéről.
Nézzük ezeket a témákat részletesebben.
Koncentráljon arra, hogy webhelye használata egyszerű és örömteli legyen a mobil SEO segítségével
Kínáljon nagyszerű felhasználói élményt felhasználóinak, és észre fogja venni, hogy a Google is élvezni fogja. Szóval, hogyan csinálod? Először is gondolja át, mit szeretne tenni a felhasználókkal a webhelyén. Ezután győződjön meg arról, hogy az emberek könnyen megtehetik. Szeretnéd, hogy hívjanak? Ügyeljen arra, hogy telefonszámát előre és középre tegye, így könnyen megtalálható. Növelni szeretné a konverziókat? Tedd kiemelkedik a vásárlás gombbal és megfelelően működjön! Más szóval: összpontosítson webhelyére, és segítőkészen irányítsa látogatóit a kívánt lépéseken.
De ne csak a szándékodra koncentrálj . Nézze meg a felhasználóit is! Állapítsa meg, miért látogatnak el, és mely feladatokat végzik el leginkább az Ön webhelyén. Ezután győződjön meg arról, hogy könnyű nekik. Mert ha valami frusztrálja a felhasználót, az árt Önnek és az eredményeknek. Ezért érdemes tesztelnie, fejlesztenie és teljes mértékben optimalizálnia mobilwebhelyét.
Reszponzív dizájn
Számos módon javíthatja webhelyét, hogy az elérhető legyen a mobilfelhasználók számára. A legfontosabb egy reszponzív dizájn létrehozása . Ez az a technológia is, amelyet a Google szorgalmaz. A reszponzív kialakításnak köszönhetően webhelye egyetlen URL-címen él, ami megkönnyíti a Google számára annak megértését és indexelését.
Ha WordPress-t használ, valószínűleg a témája már érzékeny, és minden képernyőhöz alkalmazkodik. Ennek ellenére érdemes ellenőrizni, hogy webhelye hogyan méreteződik a Google Chrome Fejlesztői eszközeiben . Mert ha nem skálázódik megfelelően, beszéljen webfejlesztőjével a javításról – vagy válasszon másik témát.
Javítsa webhelye sebességét
Az egyik legfontosabb dolog, amit webhelye mobil SEO javítása érdekében megtehet, az a webhely betöltési sebességének javítása. A tanulmányok időről időre kimutatták, hogy az emberek elhagyják a lassan betöltődő webhelyeket, és valószínűleg soha nem térnek vissza. Ez az oka annak, hogy a webhely sebessége évek óta rangsoroló tényező , és ezért a Google egyre inkább ennek a gyakori problémának a megoldására összpontosít. További bizonyítékokért tekintse meg a Page Experience frissítést és a Core Web Vitals metrikák bevezetőjét.
Ha további tippekre van szüksége, van egy bejegyzésünk arról, hogyan javíthatja webhelye sebességét, és mely eszközök segíthetnek Önnek.
Szerezzen jobb webtárhelyet webhelyéhez
Az első számú tipp a mobilwebhely sebességének optimalizálásához, hogy fektessen be egy jobb webtárhelybe. Sok webhely olyan olcsó gazdagépen fut, amelyek a szerverterület nagy részét megosztják más webhelyekkel, ami webhelyeik lelassulását okozhatja. Ezért nagyon fontos, hogy távol maradjon az olcsó tárhelytől, és jó tervet készítsen egy neves szolgáltatónál – ez valóban megtérül!
Nem tudja, hol kezdje? Van egy oldalunk a WordPress webtárhelyekkel foglalkozó cégekkel , amelyekért kezeskedünk, mivel személyesen ellenőriztük őket.
Optimalizálja a képeket
Ha van egy gyors győzelem a webhely sebességének javításában, az a következő: optimalizálja a képeket . Ne töltsön be 3000 x 2000 pixeles HD képeket a webhelyére. Méretezd át őket a megfelelő méretre, majd kisebbítsd őket olyan eszközökkel, mint az ImageOptim , a Squoosh vagy a WordPress bővítményekkel, mint például a WP Smush . Megvizsgálhatja ezeket a képeket a következő generációs képformátumokban, például a WebP-ben is.
Kód kicsinyítése
A webhelyének minden kérése kihat a webhely sebességére. Ezért kell dolgoznia ezen kérések csökkentésén, hogy javítsa mobilwebhelyét. Ennek egyik módja a kód kicsinyítése.
A kód kicsinyítése azt jelenti, hogy csoportosítja és összekapcsolja az olyan elemeket, mint a JavaScript és a CSS. Ennek eredményeként a böngészőnek kevesebb fájlt kell betöltenie, ami gyorsabb webhelyet eredményez. Ez nehezen kivitelezhetőnek tűnik, de egy olyan bővítmény, mint a WP Rocket, minden gyorsítótárazási igényt kielégít. Vagy használhatja a Cloudflare Automatic Platform Optimization for WordPress szolgáltatását, hogy egy lépésben rengeteg fejlesztést kapjon.
Böngésző gyorsítótár
A böngésző gyorsítótárazásával azt üzeni a böngészőnek, hogy a nem gyakran változó oldalelemek a gyorsítótárba menthetők. Így a böngészőnek csak új és dinamikus tartalmat kell letöltenie, amikor újra meglátogatja. Ebben ismét egy olyan bővítmény segíthet, mint a WP Rocket. Vagy megteheti saját maga is, ha úgy tetszik .
Csökkentse az átirányításokat
Az átirányítás az egyik kért oldalról a másikra vezeti a látogatót, mert a kért oldalt áthelyezték vagy törölték. Bár ez jó felhasználói élményhez vezet, ha jól csinálja, minél több átirányítást használ, annál lassabb lesz a webhely. Ne végezzen végtelen átirányításokat. Arra is törekedjen, hogy az adott pont körül ne tartsa a törölt bejegyzésekre mutató hivatkozásokat az újakra irányítva. Mindig hozzon létre közvetlen linkeket.
Használjon strukturált adatokat mobilwebhelye fejlesztéséhez
A strukturált adatok minden webhely számára nélkülözhetetlenek. A strukturált adatok segítségével a keresőmotorok számára érthető módon írhatja le a tartalmat. Úgymond közvetlen kommunikációt biztosít a keresőmotorokkal. Cserébe a keresőmotorok fantasztikusan gazdag találatokkal jutalmazhatják meg.
A mobilwebhelynek ugyanazokkal a strukturált adatokkal kell rendelkeznie, mint az asztali változatának – különben a Google összezavarodhat. A Yoast SEO automatikusan strukturált adatokat ad hozzá webhelye legfontosabb részeihez, amelyeket tetszés szerint finomhangolhat.
Ne blokkolja az olyan elemeket, mint a JavaScript, a HTML és a CSS
Korábban is elmondtuk, és továbbra is ezt fogjuk mondani: Ne tiltsa le az olyan elemeket, mint a JavaScript, a HTML és a CSS . Ez megnehezíti a Google számára az Ön webhelyének elérését, és ez rossz helyezésekhez vezethet. Ellenőrizze Google Search Console- jában , hogy nem blokkol-e forrásokat. Ha igen, javasoljuk, hogy távolítsa el az összes blokádot, ha valóban optimalizálni szeretné mobilwebhelyét.
Az olvashatóság javítása
Győződjön meg arról, hogy mobilwebhelye olvasható mobileszközökön. Használjon különböző eszközöket annak ellenőrzésére, hogy a tipográfia rendben van-e, és szükség esetén végezzen változtatásokat . A tipográfia ronthatja vagy megzavarhatja webhelye felhasználói élményét.
Javítsa a koppintási célméreteket
Az emberek utálják, ha az ujjaik nem tudnak hiba nélkül megütni egy gombot, hivatkozást vagy menüpontot. Frusztráltnak érezhetik magukat, ha a navigáció nehéz vagy természetellenes. Kérjük, javítsa ki mobilwebhelye javítása érdekében.
Válassza ki a megfelelő nézetablakot
A nézetablak határozza meg az oldal szélességét a megtekintéshez használt eszköz számára. A megfelelő nézet megadásával biztosíthatja , hogy bizonyos eszközökkel látogatók a webhely megfelelő verzióját kapják meg. Ha ezt elmulasztja, megmutathatja asztali webhelyét egy kis képernyős okostelefon-felhasználónak – nagy nem-nem.
Ne használjon közbeiktatott hirdetéseket vagy előugró ablakokat
A Google megbünteti azokat a webhelyeket, amelyek nagyméretű előugró ablakokat vagy közbeiktatott hirdetéseket használnak hírlevelek, feliratkozási űrlapok vagy hirdetések népszerűsítésére. Ezek gyakran akadályozzák, hogy a felhasználó gyorsan hozzáférjen a kért tartalomhoz. Ne használja ezeket. Ha mégis muszáj, győződjön meg arról, hogy betartja a Google szabályait.
Tesztelje webhelyét, és mondja el a Google-nak
Mielőtt elkezdene dolgozni a mobil keresőoptimalizáláson, futtasson le egy mobil használhatósági tesztet a Google-on, hogy megtudja, hol érdemes kezdenie. Munka közben folyamatosan tesztelnie kell, hogy lássa, halad-e. Ha mobilwebhelye optimalizált, értesítenie kell a Google-t, hogy webhelyét ellenőrizni és indexelni tudja. Használja a Search Console-t , hogy lépést tartson webhelye teljesítményével.
Vizsgáljon más technológiákat
Vannak más módszerek is a mobilwebhely teljesítményének javítására. Az egyik ilyen technológia az Accelerated Mobile Pages (AMP) keretrendszer. Ez a Google és mások kezdeményezése annak érdekében, hogy a weboldalak szupergyorsan betöltődjenek mobileszközökön. Ha tartalmait speciális HTML-kódba csomagolja, optimalizálhatja az oldalakat oly módon, hogy a Google javítani tudja a teljesítményét. Ne feledje, hogy az AMP nem mentes a hátrányaitól, és nem minden projekt profitál belőle.
Az AMP nem az egyetlen technológia, amely segít optimalizálni mobilwebhelyét. Más cégek is kínálnak hasonló megoldásokat, például a Cloudflare különféle optimalizált szállítási technológiáit. Annyi lehetőség van manapság!
Következtetés
A mobil az új alapvonal, az új alapértelmezett. Tegyen meg mindent, hogy javítsa mobilwebhelyét, és tökéletesítse azt, nem csak a Google szemében, hanem, ami még fontosabb, a látogatók számára. A mobil SEO nem csak a nagyszerű tartalomról és a hibátlan technikai prezentációról szól. Sokkal inkább a kiváló felhasználói élmény megteremtéséről van szó. Ha ezt elérted, már úton vagy a csúcs felé!