Nagyon sok olyan TV műsort és weboldalt lehetett hallani és látni, amelyek témája a végső apokalipszis utáni túlélés volt. Mindegy, hogy a vég nukleáris tél, globális klímaváltozás vagy a zombik által előidézett vegyi fegyverek, esetleg az elragadtatás formájában köszönt majd ránk, ki hogyan képzeli el a világ végét. De nem mindenki készült fel rá.

Nem mindenkinek jelenti a megerősített búvóhely a katasztrófára való felkészülést. De azért néha nem is annyira őrültség elgondolkozni azon, hogy mi fog történni a világvége eljövetelekor, főleg akkor, ha ez a honlapunk végét is jelenti majd.

Legalábbis az utóbbi években (megkésve bár, de boldog szülinapot, Penguin 2.0!) sokan megtapasztalhattak egy webes kataklizmát. A legtöbben rengeteg időt és pénzt öltek a romok eltakarításába, néhányan visszaszerezték korábbi pozíciójukat, de a többieknek nem sikerült összeszedniük magukat.

Mi történik, ha a legpesszimistább forgatókönyv válik valóra? Mi lesz, ha az oldalára lesújt a Penguin vagy egy manuális büntetés, és nem lehet sehogyan sem visszahozni a halálból? Mi lesz, ha az a néhány értékes, forgalmat generáló kulcsszavas kifejezés eltűnik az első tízből?

Amennyiben már megesett Önnel hasonló a múltban, és még mindig nem sikerült felépülnie a csapásból, akkor gondolkozzon el valamin. Egy olyan új, fenyegető valósággal szembesülhet, ami azon dolgok nélkül hagyja magát, amikre mindig is számított. Úgyhogy talán eljött az ideje az utolsó ítélet lehetőségének.

Tegyük fel, hogy véget ér az a korszak, amiben bármilyen kifejezéshez lehetett linket vásárolni. És most hogyan tovább?

Ragadja meg azt a keveset, ami még maradt.

Miután a múlt főbb körülményeit már nem lehet figyelembe venni, hová vezet mindez? Amennyiben még mindig van egy kis forgalma, akkor ez még nem a teljes leépülés.

Minden bizonnyal 10 másik keresési lekérdezés hoz annyi forgalmat, mint 1 eddig használt kifejezés. Viszont ugyanolyan üdvös az akármilyen névnek köszönhető növekedés, és az ilyen más kifejezésekből befolyó forgalom is forgalom.

Nem, ez most nem az, amihez eddig hozzászokott vagy, amit el szeretett volna érni mostanra, amikor a helyzet igazán előnyös volt 14 hónappal ezelőtt. De van még valami. Ennek a figyelmen kívül hagyása vagy a számításból való kihagyása ezen a ponton ahhoz hasonlítana, mintha a sivatagban nem állnánk meg az egyetlen oázisban csak azért, mert az nem elég nagy.

A forgalom még mindig nagyon értékes, és sok esetben sokkal értékesebb, mint korábban valaha is volt. Találja meg az összes olyan kulcsszót, amelyekkel az első fogadó oldalai még mindig rangsorolhatóak.

Találja meg azon fő kulcsszavakhoz legközelebb álló változatokat, amik még mindig jelentős súllyal rendelkeznek. Emelje ki ezeket jobban. Találja meg ezen változatok újabb változatait.

Hasznosítsa az oldalán lévő előnyöket. Még akkor is, ha a versenytársai, akik most megelőzik Önt a rangsorban, nem ezt teszik.

Ugyanis nekik nincs szükségük erre.

Akármilyen okból kifolyólag, ők most nincsenek óriási bajban. De, ha kapott valamilyen büntetést vagy a Penguin hátrébb sorolta az oldalát, akkor Ön viszont nagyon is.

Semmiképpen ne mondjon le egyetlen lehetőségről sem, vagy a legkisebb tökéletesítésről sem, amit meg tud csinálni. Bár ez valószínűleg nem juttatja vissza a korábban elfoglalt helyére, de ha a lakomának vége, a morzsákból még összeszedhet magának valamit.

Érjen el többet kevesebb ráfordítással.

Ha még nem érte el a korábbi forgalmát, akkor itt az ideje kigondolni, hogy hogyan hozza ki a legtöbbet a jelenlegi látogatóiból.

Kötelezze el maga mellett a mostani ügyfeleit hűségprogramokkal, hírlevelekkel, e-mail kampánnyal és közösségi média jelenléttel – akármivel, amivel csak rávehet valakit arra, hogy visszatérjen Önhöz vásárolni. A visszatérő vásárló minden üzlet éltető ereje. Alapvetően sokan elmulasztják ezt figyelembe venni, amikor könnyebbnek tűnik egyszerűen csak a mennyiséget növelni, mint megerősíteni a márka és a fogyasztó közötti köteléket.

Ez a legmegfelelőbb idő arra is, hogy a korábban a linkvásárlásba ölt forrásokat most a felhasználói viselkedés elemzésére fordítsa. Ha a jelenlegi forgalmával 5 %-os konverziós rátát (egy adott honlapon azon látogatók aránya, akik vásárolnak vagy egyéb kívánatos műveletet végeznek) ért el, több látogatóval minden bizonnyal magasabb konverziós ráta érhető el, de, ha a felhasználói élmény javításán dolgozik egy kicsit és ezt az arányt meg tudja növelni, akkor nagyobb konverziót (üzleti cél teljesülése) érhet el változatlan látogató-számmal.

Amennyiben a ROI (Return on investment, befektetésarányos megtérülés) és a végeredmény számít a leginkább, a rangsorolás és a forgalom az ezek eléréséhez szolgáló eszközök. Annak a megértése és feljavítása, hogy egy ügyfél miért szakítja meg a vásárlást vagy hagy figyelmen kívül egy cselekvésre való felhívást, szintén egy hasznos eszköz ugyanazon cél eléréséhez. Csak az kell hozzá, hogy azon gondolkodjunk, hogy mi kell az embereknek, ahelyett, hogy a keresők elvárásainak próbálnánk kizárólag megfelelni.

Változtassa meg az üzletét.

Mindenféle fejlődés alapja a változásokhoz való alkalmazkodás. Egy állat, egy faj a változó környezethez alkalmazkodik és azok, akik közülük a legeredményesebben teszik ezt, túlélik a változást és így továbbadják génjeiket. Legalábbis Neil deGrasse Tyson asztrofizikus szerint.

Egy üzletnek ugyanilyen beállítottságra van szüksége ahhoz, hogy túléljen és növekedjen. Fel kell készülni a változásra, hogy időben reagálni tudjon a környezetváltozásra oly módon, hogy le tudjuk gyűrni az elénk gördülő akadályokat.

Az, hogy hogyan alkalmazkodik, teljesen önmagán áll. A kulcs lehet egy új termékcsalád vagy eredeti tartalom. Bármi, ami különbözik attól, amit a múltban fel tudott kínálni.

A fent említett lehetőségek bármelyikének segítségével a sokszínűség elérése új piacokat nyithat meg és így a kulcsszó relevancia új területeit is, amik korábban nem voltak elérhetőek az Ön számára. Szó szerint a működési terület és az Ön által felkínált szolgáltatás változatossága teljesen új tényezőket vonz be és így olyan lehetőséget nyithat meg, ami új forgalmat generál, az oldal újbóli felkeresését ösztönzi és javítja a felhasználói élményt.

A stratégiai adaptáció is helyénvaló egy ilyen helyzetben. Egy egyéni identitás nélküli üzlet bár működhet, de most ez egy remek alkalom arra, hogy egy egyedülálló, irányadó hangot mutasson be.

Szintén itt az idő arra, hogy interaktív legyen a közösségi fórumokon a felhasználóival, hogy sokat beszélgessen az emberekkel és ne csak közzétegyen új tartalmat vagy hirdetést. A stratégia magába foglalhat olyan emberekkel való együttműködést is, akik másféle vagy szélesebb közönséghez szólnak, mint Ön.

Építse újjá a civilizációt.

A fent említett dolgok közül egyik se állítja vissza a korábban elvesztett kulcsszavaknak köszönhető állapotot. Viszont életben tarthatják, amíg megpróbál alkalmazkodni az új körülményekhez.

Próbáljon meg ne azon keseregni, hogy mit veszített el. Ne rekedjen meg a Google eredményeinél, hogy bármilyen adott kulcsszóra Ön legyen a legjobb helyen.

Ehelyett koncentráljon az adott tárgyon belüli szaktudásának, szolgáltatásának és minőségének tökéletesítésére, aminek köszönhetően a felhasználók jobban fogják szeretni. Ha az még csak az út eleje, még mindig képes lehet kimászni ebből a szorult helyzetből és újra domináló tényezőként felbukkanni az iparágában.

Viszont ha most is link vásárlásra költi a pénzét, mint a múltban, akkor ez lehet a túléléshez szükséges utolsó próbatétel. Az, hogy vajon kibírja-e, teljes mértékben a fejlődési hajlandóságától függ.