A Google mérnöke, Matt Cutts szerint a kisebb honlapok le tudják nyomni a nagyobb honlapokat a keresési eredményekben.
Ha esetleg egy kisebb honlap büszke tulajdonosa, akkor nyomasztó lehet a tudat, hogy, bár az oldala kiváló tartalommal rendelkezik, még sincs akkora forgalma, mint egy jól ismert márkának. Mit tehetnek a webmesterek az ilyen kisebb oldalak érdekében, hogy javítsanak a helyezésükön a találati listában és megelőzzék a nagy oldalakat?
Ezt a témát feszegeti egy nemrég készült videóban a Google kiváló mérnöke, Matt Cutts, ezzel segítve a webmesterek munkáját. Cutts már a kérdés által sugallt feltételezéssel sem tud egyetérteni. Vitába szállt már ezzel korábban is a közelmúltban, amikor azt állította, hogy a nagyobb honlapok nem kerülnek automatikusan jobb helyre a Google keresési eredményeiben.
Ugyanis a kisebb honlapokat gyorsabban lehet frissíteni és így magasabb helyezést érnek el, míg a nagyobb oldalak nem képesek ilyen gyakran frissülni – mondta.
„Újra meg újra azt tapasztaljuk, hogy a kis oldalak, amik elég okosak ahhoz, hogy fürgék és dinamikusak legyenek, valamint villámgyorsan reagáljanak, és sokkal gyorsabban húzzanak elő új ötleteket a lomha és nagy oldalaknál, akkor gyakran előkelőbb helyre is kerülnek a rangsorban – fejtegeti Cutts. Egyáltalán nem áll fenn az a helyzet, hogy a kisebb oldalak fantasztikus tartalommal ne tudnák maguk mögé szorítani a nagyobb oldalakat. Gyakran így lesznek a kis oldalakból nagy oldalak.”
Matt Cutts szerint számos példát lehet találni olyan kisebb honlapokra, amik folyamatosan fejlődnek és uralkodóvá válnak egy bizonyos piacon. Példának okáért a Facebook megelőzte a MySpace oldalát a közösségi média világában, a Google pedig az AltaVista-t a keresőknél. Az Instragram és a Pinterest is nagyon kicsi oldalak voltak egykor.
„Ők sokkal jobb munkát végeznek a felhasználói élmény tökéletesítése terén, adnak valamit a felhasználóknak, amivel nagyobb értéket adnak hozzá az oldalukhoz. Ha mondjuk egy kutatási jelentésekkel foglalkozó szervezetről beszélünk, akkor az oldalukon közzétett jelentések nagyon magas minőségűek vagy mélyebb betekintést engednek, esetleg mélyebbre ásnak egy adott témában. Ha olyasvalakiről van szó, aki elemzéseket készít, akkor az elemzései nagyon alaposak. Akármilyen területen is tevékenykedik és jobb munkát végez, mint a társai, akkor idővel egyre jobban fog teljesíteni az elvárásainak megfelelően – foglalta össze Matt Cutts.”
Kitért még arra a kérdésre is, hogy az egyedül dolgozó webmesterek milyen kihívásokkal szembesülnek a leggyakrabban, mivel ők egyedül dolgoznak egy weboldalon, és olyan munkát szeretnének kiadni a kezükből, amit például egy ezzel foglalkozó cégen belül több, teljes munkaidős dolgozó rakna össze. Matt Cutts igyekezett ellátni tanáccsal ezeket a webmestereket az ilyen esetekre tekintettel, hogy mit is tehetnének, hogy növeljék az oldal forgalmát.
„Érdemesebb egy kisebb témakörre koncentrálni, egy piaci résre és… győződjön meg arról, hogy teljesen, hiánytalanul lefedte azt a témát. Majd ezután valahogyan kezdje el felépíteni a tartalmát ebből a kisebb témakörből kiindulva, mígnem egyre nagyobbá és nagyobbá nem válik.”
Ez valóban egy nagyon jó javaslat. Ne próbáljon meg mindentudó személy lenni egy hatalmas tárgykörben, inkább összpontosítson egy kisebb területre és arról legyen bőséges mennyiségben kiváló tartalom az oldalán. Így egyre több ember lesz majd tisztában azzal, hogy az Ön oldalán található erről a bizonyos témáról a legjobb tartalom, ezek után kezdhet hozzá a következő terület kidolgozásához, míg nem lesz annyi tartalom az oldalán egy nagyobb merítésű témakörrel kapcsolatban, amennyi egy Ön által utolérni kívánt nagyobb weboldalon található.
„Ha az internet történetére pillantunk, akkor újra meg újra olyan emberekkel találkozunk, akik egyenlő feltételek mellett versenyeznek, tehát a kisemberek ugyanazt el tudják érni, mint a nagyágyúk, amíg kiváló munkát tudnak végezni – foglalta össze.”
A többit túlszárnyaló tartalom megalkotása a legjobb módja annak, hogy magasabb helyezést érjen el az oldalunk a találati listában.