Kétségen felül áll, hogy az internet vagy sikerre viszi, vagy megfojtja a vállalkozását az alapján, hogy napjaink fogyasztói számára a cége mennyire válik láthatóvá.
Ezért nem lehet eltúlozni annak a jelentőségét, hogy mennyire fontos egy felhasználóbarát és vonzó weboldalt megalkotni, amely bemutat minden terméket vagy szolgáltatást, amit Ön kínál.
Az weboldala fejlesztése során a keresőkben egy előkelő helyezés megszerzése és a kiváló felhasználói élmény nyújtása a legjobb módja annak, hogy azt a konverziós eredményt érje el, amit látni szeretne.
Az egyik stratégiát már évek óta használják ezen célok megvalósítására, bár nehéz lehet azt megérteni és pontosan végrehajtani; ez pedig az egyedi keresőoptimalizált érkezési oldalak (landing pages) létrehozása.
Egy jól megtervezett és optimalizált érkezési oldallal képessé válik a weboldala forgalmát és a profitját jelentősen megnövelni.
Mindenképpen olvasson tovább, ha kíváncsi arra, hogy pontosan miért is van szüksége a weboldalának érkezési oldalakra, valamint hogy hogyan tud meggyőződni arról, hogy a lehető legtöbbet hozza-e ki az eddig elvégzett munkából.
Az érkezési oldalak fontossága
Ha a közeljövőben tőkét szeretne kovácsolni ebből a technikából, először azt kell megállapítania, hogy mely érkezési oldalak alkalmasak erre a célra. Az a cél, hogy a lehető legtöbb látogatót konvertáljon potenciális vagy tényleges vásárlóvá.
A megcélzott érkezési oldalak ezt végrehajtják azáltal, hogy segítenek a keresőoptimalizálás és a marketing területén eddig elért eredményeit még jobbá tenni, mégpedig úgy, hogy látogatókat továbbirányítják a weboldalon.
Világos tájékoztatást nyújtson, amely így irányítani tudja a felhasználókat az alapján, hogy Ön mit szeretne, mit csináljanak a weboldalán: vásároljanak, iratkozzanak fel a hírlevélre, megrendeljenek egy szolgáltatást, és így tovább.
Az érkezési oldalakkal történő összehasonlításkor a kezdőlapok és a szolgáltatást kínáló lapok eredményeit sokkal nehezebb lemérni. Az érkező oldalak azt a lehetőséget kínálják Önnek, hogy könnyedén átláthassa, hogy milyen mérőszámokat ér el, például a demográfia, a visszafordulási arány és egyéb viselkedési formák területén.
Ennélfogva meg tudja becsülni bármelyik érkezési oldalának értékét, és szükség szerint különféle javításokat tud eszközölni azokan a jobb optimalizáltság érdekében.
Az érkezési oldalak ezen kívül még abban is a segítségére vannak, hogy különböző kulcsszavakra rangsorolja a weboldalát, ezen kívül egy olyan helyként is szolgálnak, ahol leírhatja eddigi üzleti sikereit és közszemlére teheti a tapasztalatait. Ez pedig emeli a márkája megbízhatóságát és hitelességét.
Az érkezési oldalak célja a kattintás alapú hirdetések (PPC) és a keresőoptimalizálás szempontjából
Akár akkor, ha Ön a hirdetési eredményekre koncentrál, vagy ha az ingyenes organikus forgalomra, az érkezési oldalak széleskörűen használatosak mind a kattintás alapú hirdetések és a SEO kampányok támogatására.
Ugyanis mindegyik a kulcsszavait célozza meg, és abban segít, hogy oda irányítja az embereket, ahová Ön szeretné, hogy menjenek a weboldalán.
Bár a leglényegesebb különbség az, hogy a kattintás alapú hirdetések érkező oldalain a tartalomnak és a képanyagnak összhangban kell lennie azzal, amit hirdetni szeretne a hirdetés szövegében a gyors konverzió elérése érdekében.
Másrészről a keresőoptimalizált érkezési oldalaknak relevanciát kell közvetíteniük a megcélzott kulcsszavas keresésnek.
Ezen kívül hasznos tartalmat is megosztanak, amely kiemeli, hogy miben különbözik az Ön cége a versenytársaitól, valamint szoros kapcsolatot épít ki a közönségével és kapcsolatot is teremt velük. Ez pedig növeli a visszatérő látogatók számát.
Tennivalók listája az érkezési oldal optimalizálásához
Az egyetlen lehetőség arra, hogy az érkezési oldalak valóban hatékonyak legyenek, valamint, hogy eredményesen támogassák a keresőoptimalizálási rangsorokat, és végső soron a konverziós rátákat, az, ha az oldalakat a keresésre teljes mértékben optimalizálva építi fel.
Roppant egyszerű módszer, ha néhány szót kiír egy udvariasan megfogalmazott kérés alá és megkéri a látogatóit egy űrlap kitöltésére. Az ilyen típusú oldalak visszafordulási aránya általában igen magas.
Ezt a listát használva biztos lehet abban, hogy a honlapjának érkezési oldalai hozzáértéssel kerülnek kialakításra.
- Kezdjen azzal, hogy megszerkeszt egy átlátható, hívogató sablont, amely alapján könnyen fel tudja építeni az érkezési oldalainak dizájnját.
- Győződjön meg arról, hogy az oldalcím tartalmazza a megcélzott kulcskifejezést és a helymeghatározást, amennyiben van ilyen. Az oldalcím hosszának 35 karakternél többnek, és 50 karakternél kevesebbnek kell lennie.
- Optimalizálja a metaleírásokat a legjobb átkattintási arány (CTR) érdekében. A metaleírások hossza 35 és 50 karakter között legyen.
- Keresőbarát URL-t használjon, amely rövid, de mégis tartalmazza a megcélzott kulcskifejezéseket és a helymeghatározást is.
- Tegyen bele egy címsort, amely a szándékozott keresésre vonatkozik.
- Egyedi tartalmat alkosson meg a kulcsszavak használatával, amely megmagyarázza, hogy ki, mit és miért, minthogy a szándékozott kereséshez kapcsolódnak.
- Tegyen be szembetűnő képeket és/vagy videókat, amelyek kiegészítik a tartalmat.
- Legyen ott egy egyszerű cselekvésre való felhívás, valamint a cég elérhetőségi adatai.
- Amennyiben egy adott területen szeretne jó helyezést elérni, akkor adjon az oldalhoz egy Google térképet, amely a környéket jeleníti meg. Ha fizikai jelenléttel is rendelkező cége van, ágyazza be a Google Local Listing-et a térképen egy piros gombostűvel (jelölő ikon).
- Tegye fel a pecsétjeit, tanúsítványait, tagságait és bármilyen emblémát a hitelesség bizonyítása és a bizalom elnyerése érdekében.
- Rakja ki az elégedett ügyfelei véleményét a cégéről és szolgáltatásáról, és a cégéről a legjobb véleményeket tartalmazó oldalak linkjeit.
- Tegye a közösségi megosztásra szolgáló gombokat elérhetővé és láthatóvá.
Tipp profiknak: Írja oda a telefonszámát is, hogy egy kattintással felhívhassák.
Például: domain.hu/kulcs-kifejezés-város-megye.
Tipp profiknak: Semmiképpen se legyen az oldalcím és a H1 címsor ugyanaz.
Hogyan hasznosítsa a Fetch nevű eszközt a munkája meggyorsítása érdekében?
Az utolsó lépés ahhoz, hogy meg tudjon győződni arról, hogy az érkezési oldalak a lehető leggyorsabban működnek, a Google Search Console-ban található Fetch („begyűjtés”) nevű Google eszköz használata , amelyet korábban Webmestereszközök néven ismerhettünk.
A Google Fetch eszköze lehetővé teszi az Ön számára, hogy közvetlenül beküldje az új oldal URL-jét a Google-nek indexelésre anélkül, hogy akár több hetet is kellene várnia arra, hogy a Google felfedezze azt.
Minél hamarabb veszi észre a Google az optimalizált érkezési oldalait, annál hamarabb kerül be az Ön SEO rangsorába.
Még a legjobb minőségű weboldallal sem számíthat túl előkelő helyezésre, ha a látogatóit nem vonzza oda. A potenciális ügyfelek konverziójának egy bizonyított módszere alapján leszögezhetjük, hogy, amennyiben a weboldala nem rendelkezik optimalizált érkezési oldalakkal, potenciálisan nagyon sok forgalomtól és bevételtől eshet el.
Fordítsa a hasznára a SEO kampányának ezt a részét az online marketing eredményeinek átfogó javítása érdekében.